lördag 3 november 2007

Om du ändå funnits i bokformat...

Har tillbringat min kväll med att se lite filmer. Jag fick välja film denna gången och det är väldigt sällan jag får det så det kändes verkligen som en heders uppgift. och bara för att det är jag som ska få välja film så väljer jag givetvis en film som jag tycker om att titta på. Här ska vi inte tänka på andra, inte! Jag hade klart redan sett filmen men den är bra, gudomligt bra för att vara korrekt. Den kommer på andra plats efter min fem stjärniga favorit film nämligen Scarface. och jag är rätt kräsen när det gäller filmer. Dom kan tilltala en, få en att gråta, få en att bli glad., men denna filmen får en att börja tro på något som man inte skulle kunna tänka sig att tro på. Jag kan liksom scarface, se den om och om igen. Den har en mening och man vet inte vad som kommer att ske. Jag önska nästan att den fanns i bok så man kunde läsa den. Boken hade förmodligen blivit lika tjock som sagan om ringen-filmerna, men precis som dom böckerna så skulle denna filmen bli lika bra i bok om inte bättre. Pans labyrint är det jag tänker på.






Inga kommentarer: