fredag 2 november 2007

"modeblogg är ett måste"

Jag kom nyss på mig själv att jag verkligen satt och lyssna på the sounds till mitt senaste inlägg. Väldigt knasigt. Dessutom så kommer man på så mycket skit när man sitter hemma. Det är då det är farligt att ha bloggen framme. Jag menar, jag blogga för en liten stund sen och nu är jag på det igen. Men som jag faktiskt nämt innan så kommer jag ha många sena kvällar med mycket ordspya, så jag tror faktiskt jag har rätt till det ikväll.

Vilket fall som helst så satt jag och titta på en skräckfilm nyss. Halloween och allt. Skrämande saker sker då. Inget som biter mig, inte! Itsället för att verkligen titta på filmen och följa den så sitter jag och tänker på ett samtal från en buss häromdagen. Samtalet gick ut på bloggar. Modebloggar. Pfft, tänkte jag. Modeblogg, thats so 90's!

Jag minns mitt lilla försök till modeblogg. Det gick åt skogen. man kände sig tvingad till att ta foto varje dag för att visa upp sin klädestil. Eller skriva om sina senaste köp. Det var nästan som att man fota sin akläder varje gång man kom hem från sin shopping runda. Min mor kom på mig en dag. Hennes smarta fråga var simpel "varför i helsike har du mer foto på kläder än på dig och vänner?". Hon hade rätt. Jag hade mer foton på kläder än vad jag hade på mig själv och mina vänner. Är kläderna mina bästa vänner? är det dom jag går ut och festar och har kul med? är det dom jag tillbringa alla mina roliga stunder med? Jag har dom på mig, men mer än så är det inte! Jag kunde ofta dissa en bra film på tv eller en hyrd film som syrran hyrt in bara för att läsa om bloggar med olika modestilar i. jag fann det hela till slut väldigt patetiskt. Läste jag noga igenom alla bloggar jag följde varje dag så var det nästintill likadant plagg dom skrev om. Eller smycken. Visa saker var fina, man var inställd på att shoppa upp det man sett så mycket hos andra modebloggare. Men när man väl kom till butiken så titta man på grejen och då tänkte man "detta har jag sett dag ut och dag in". Man tröttnade! och vafan är det roliga med det? Nejtack. jag är done med att vis aupp mig som en skyltdocka och försöka hänga med modet bara för det är ett måste, som faktisk dessa tjejerna på bussen tala om. Det som fick mig att skratta var att den här tjejen som tala så fint om modebloggandet...."Modeblogg är ett måste för att alla tjejer som följer modet, följer modet på riktigt". Sure!

Istället för att jag kör modeblogg så har jag gått över till denna blogg och blivit en totalt meninglös bloggare.

Inga kommentarer: