tisdag 13 november 2007

Det var du och ett leende

Att sitta på ett tåg till Helsingborg kan vara så mycket mer än tråkigt. Så fort jag sätter mig på tåget som ska ta mig till Helsingborg så börjar det hända saker. Det är som att en helt ny värld öppnar upp sig och ut strömmar det snyggt och charmigt folk, god mat och härligt beteende. Tågen känns bekvämare än normalt och ett stort leende sätter sig fast i mitt ansikte. Helsingborg har en förtrollning över mig. Kvittar hur mycket jag har stampat och skällt på Helsingborg innan så återvänder jag alltid tillbaka. Jag trivs på tåget in till Helsingborg. Jag trivs att ge en charmig Helsingborgs kille ett leende. Jag trivs med att helt enkelt åka helsingborgs tåget med charmiga Helsingborgare på.

Det fick han på tåget idag att känna. Han satt bara och log mot mig i visa stunder. Han prata med sin vän, sen pausa han, luta huvudet tillbaka och log rakt mot mig. Det är så äckligt härligt!

Inga kommentarer: