måndag 26 november 2007

naket & cleant

Jag sitter nyduschad och ren. Nytt ansikt-set till ansiktet, nytt mjukgörande för kroppen, nya underkläder av ren bomull och nybäddad säng. Jag är clean, frech, nice och totalt jävla soft. Jag har verkligen putsat bort det orena sen helgen. Helgen, ja som de flesta helger för ett tag sen. Tänk om jag kommer in i en sådan ond cirkel igen? Jag saknar det. Jag saknar det så oehört mycket men jag vet samtidigt om att det funkar inte. Sova i en främmande säng, vakna upp, ler smått, tittar ut genom fönstret-> välkommen verklighet, måste snart hem. Kan inte stanna. Spänningen släpper och jag tröttnar, så jag måste verkligen stressa och ta mig hem. Hem och njuta av stunder från kvällen som sedan glöms iskallt och ersätts. En ond cirkel som jag kommit ifrån men som jag kan sakna och behöva. Jag får inte. Detta svensson livet tillåter inte det. Frestelsen finns där och jag har energi över hela mig. Måste få loss den här fruktansvärda energin som frestas så oehört mycket. Inget hjälper. Msn hjälper inte. Gammalt säng sällskap skriver med en på msn just nu i detta ögonblicket, klockrent. Allting måste raderas. Det är dags för att verkligen ta nya tag och glömma sin onda period, som de flesta vill kalla det. Jag däremot vill kalla det för MIN period. Varken ond eller god, helt enkelt MIN. Jag bestämde. Jag kom, jag gick och jag segra. Svensson liv, mitt svensson liv, tillåter inget av det. Jag letade trots allt efter något under denna period och upptäckte att det fanns trots allt ingen seger.

Trött, nydsuchad och clean. Så ska jag somna i natt. Inget mer. Jag avskydde min period. Det drog fram det sämsta i mig, det iskalla, men jag saknar också den, för den drog fram allt det kunniga i mig. En 19åring som jag måste kunna ta beslut om sig själv. Väl medveten om vad som egentligen är bäst, med facit i hand men lyssnar inte på det för att jag vill bara få uppleva samma känsla om och om igen. Jag saknar min period och får jag, så tar jag den tillbaka om någon frestar mig . Min bikt, min nakna sanning: Jag saknar det.

Inga kommentarer: