onsdag 21 november 2007

Nattens ordspya

som sagt, kvällar som dessa blir väldigt enformiga. Man kan inte somna. Går upp. Klickar på datorn. Skriver in sig. HEJ INTERNET!  Man droppar in på lite bloggar och läser om allt och inget. Nästan samma sak på varenda blogg, bara olika personer som sitter vid tagenbordet. Jag är nog en av dom. Inget som sticker ut direkt. Däremot har jag märkt en väldigt personlig sak faktiskt. Det är en hel del som skriver och lägger ut bilder på sin pojkvän/flickvän/man/fru och skriver väldigt kärleksfullt, även om det handlar om deras dagens bråk så skrivs det på ett sätt så man känner lite mys i kroppen. Bilder mer än ord faktiskt.  Just nu kan jag känna att det skulle jag också behöva. Skriva om den man tycker om och lägga upp lite små bilder hit och dit. Ni vet, sådant där trams...och min försvarsmekanism för att inte visa att jag gillar det är att just använda "sådant där trams"-kommentaren. Man har varit ensam länge och man har verkligen sett till att det blivit så, just för att man helt enkelt inte orkar ta tag i sig själv för att orka bry sig eller börja få känslor, som sedan kan ändra både det ena och det andra. Jag har alltid gillat att göra det jag vill själv och, där har jag märkt att en hel del flyr så fort dom får ta del av den sidan av mig. Därför är jag ensam. Och jag har inte klagat föräns nu då, men det kommer försvinna när jag lägger mig i min STORA 90 säng. En dag kommer jag offra mig och verkligen ta mig i kragen och dela på allt i ett förhållande. För det ska man, tycker jag. och kan man inte det så får det helt enkelt vara tills vidare.

Det jag vill komma till är att jag faktiskt för några sekunder kände värme med alla dessa inlove-inlägg. Eller så är det bara jag som vill ha något att blogga om, något roligt och spännande kanske? För lite inlove-inlägg vill man gärna ha just för att det är mysigt. Jag kanske ska ta och hitta på en person och den personen får bli min pojkvän. Vilken bra ide! 

"idag var jag och Jan ute och skulle shoppa lite kläder. Jag valde Jans tröja, den var randig. Jag kunde valt prickig men Jan skulle absolut inte gilla det så det fick bli Randigt. Rosa och blått fick det bli på tröjan. Precis så jag vill ha det. Förhoppningsviss gillar Jan den med när dne sitter på han. Efter tröjan så gick vi och fönster-shoppa lite dildosar. Jan tyckte att vi skulle införskaffa en sådan, istället för hund eller en bäbis.  Jaadå, varför inte. Ett nytt steg i förhållandet. Jag älskar Jan, han har så bra ideer ibland, hum efter mina då!  Puss!

Faktiskt så var jag allvarlig. Antagligen så hade det sett ut så om jag hade gjort ett inlove-inlägg. Men jo, en påhittad älskling kan nog inte vara fel. Inte för bloggen i alla fall. Ha.

Bedtime nu, oh yes. Godnight

Inga kommentarer: