lördag 5 januari 2008

youtube & pappa

min pappa har varit så irriterad hela dagen. Han har gått runt och och klagat på allt och alla. Vi är för lata för vi inte tar hunden med en gång som vi ska göra, vi bara sitter framför våra datorer och gör absolut ingenting. Enligt honom borde vi inte få ha hund eller datorer. Då kan jag hejda mig och säga stop. Vad är det för jävla snackeri pappa kör med egentligen? Vems fel är det att vi har internet hemma? det är pappas fel för att han ville införa internet på sin första dator när vi var runt 12-13 år gammla. En timme internet en gång i veckan. Han visa oss hur vi skulle chatta och drog upp stränga regler om internet. Det var så jävla kul så att jag och storebror brukade ofta koppla upp oss på internet så fort pappa inte var hemma. och se nu vart man är idag. Med blogg och hela kitet. Till och med en egen dator. Så vems fel är det egentligen från början? Och så har vi då hunden. Vi ville ha en hund när vi var runt 8-9år. Hurayy! vi fick en hund med. helt plötsligt några år senare så skaffar pappa en EGEN hund. Det är hans hund men det är vi som får gå ut med den, bara vi barn. Vi är så stora så vi kan gå ut med hunden. "kan man kela med hårbollen så ska man kunna gå ut med den med" yada, yada! Fortfarande så är det inte vår hund. Vår hund som VI ville ha dog och därefter så kom pappas hund. Jovisst fan älskar vi pappas hund men hunden är fortfarande pappas hund som VI barn alltid går ut med. Idag är pappa irriterad och säger att vi är för lata och kan int ta hunden. vet ni vad han gör? Han tar hunden själv. han går jälar i det ut med hunden själv. Hurray! Men han är inte glad när han kommer in, nej inte det. Han ska fortsätta vara irriterad över det här med hunden. "jag har fått ta hunden själv hela dagen idag" - men, far lilla. Det är DIN hund! Hunden är alltså sex år gammal nu och den som har gått ut med han mest är ju faktiskt dina barn. Punkt slut.

En annan sak han blev irriterad på var att jag och min lillasyster sitter uppe länge om nätterna när vi är fria från skolan. Man måste una sig lite då tycker man. Inte pappa. jag har suttit uppe sent nästan varje dag i snart fem år och det har blivit en ond vana. Ändå blir han lika chockad varje gång han ser mig uppe när han vaknar till om nätterna "klockan är fan snart halv två. har du inte skola?". Då kan jag svara med "nej jag har faktiskt lov" och som min pappa i ett nötskal så svara han "ni har fan lov hela tiden tycker jag". Just ikväll gick han på min syster som alltid sköter sina skoltider. Hon ville sitta uppe lite längre på pappas dator, och han snabbt på "har du inte skola att sköta?" och så smart som min syster är så svara hon kallt "pappa, söndag imorgon" . Jag kallar det för nollkoll. I alla fall, pappa klaga på oss, men för 30min sen gick han själv och la sig och klockan är nu nolltvå tjugosju. HURRAY! och då har han själv suttit vid datorn och lyssnat på musik som en dåre.

Han tar sig snabbt av sig hörlurana och går fram till mig och säger: du, det här youtjuuube (youtube) är fan galant. Det har fanimej allt. Trycker jag "elvis last concert" så får jag upp det. Det har Allt! Du måste besöka det.

Godmorgon daddy, till och med mormor visste om att youtube fanns. Och nu kanske du förstår varför det blir så sena nätter om dagarna?

Godnight.

ps. detta skriver jag från sängen och det är sjukt härligt... mer om det imorgon.

Inga kommentarer: