måndag 14 januari 2008

shithead on tha bus

är tillbaka till the smae old, same old. jag undrar när det ska få ett slut. Skola, sen direkt till jobb. Fan. Det är ångest att sitta där på bussen påväg hem klockan 23.00 och tänka att man måste sova med en gång man kommer hem för det är skola om sådär sex timmar senare. tar regel en hel jädra timme för mig att komma hem. Oh ja, jag väljer detta själv för att jag ska kunna överleva, trots det så gör jag ändå inte det. jag har all rätt till att klaga. det kan bli att man somnar till på bussen men det finns alltid något fylle även på en vardag som ska störa sig på just min buss! Eller om ingen kommer ut från bussen så skriker dom "hallååååååå öppna dörren till mig!!" - fan är problemet med människor? det är fortfarande inte busschaffören som öppnar dörren. han kan stänga och öppna men han gör det inte på varje hållplats. bara om det skulle behövas. Till och med jag har listat ut det. det ni pantad emänniskor ska göra är att stå nära dörren, helst med hela huvudet upptryckt. DÅ ska ni se att dörrana öppnas just för er. Eller så är jag bara en resande bussnörd.

Inga kommentarer: