tisdag 15 januari 2008

fur hilvute män

vaknar upp av annas små samtal på mobilen. man kan rikgt höra hennes röst "vakna vakna vakna!". Man tar samtalet, ligger kvar en stund och drar sig själv upp genom tankarna och rakt in i duschen. Duschar, gör frukost, äter frukost samtidigt som man fönar håret torrt, springer och plockar fram skolböckerna till idag, rensar väskan, letar efter nycklar och busskort, äter lite till, svara på annas mobil samtal återigen just för hon ska kolla så man inte somnar om, tar upp schemat och tittar inte på det, bara plockar fram gissningar på vilka böcker man mer ska ha, tar på sig ytterkläderna, springer ut, tittar samitgt på schemat för att se om man är i tid någerlunda iaf. ser då att min första lektion börjar 13.00 !! För fan, annaaaaaa! jag litar för mycket på anna, men det är bara för det är anna. Hon brukar ha stor koll. jag ringe rupp henne och säger att hon ska stanna inne. Vi båda är irirterade men uppe. Det blir helt klart mer sömn! - men ändå, sådana dagar kan man kyssa någonstans. irriterande som helvete. och det är det även när det gäller matematiken. vad tänker folk med? där står att jag kan gå på tre lektioner när et gäller matematik, men bara en av dom klaffar in med mitt schema och då ska man bara räkna och räkna. det finns ingen tid för genomgång. jag som är trög behöver genomgång. "du är mer än välkommen men om du inte klara det så får du läsa upp på komvux" - hallå, jag går på dessa lektionerna för att klara det och det är väl meningen jag ska få lite feedback här!

gaaah köss mig nånstans i röven! Nu jobb. det enda sakn man inte behöver läsa sig till. Bara göra sitt sen gå.

Inga kommentarer: