tisdag 8 januari 2008

ready, steady, stop!


Idag var det dags för skolan. det kändes faktiskt ganska så weird att komma tillbaka till skolan efter så lång tid. Det kändes verken bra eller dåligt. Sådär lagom...typ. och som vanligt så blir det friska nyheter så fort man kommer till skolan. Jag, potatishuvudet, ska alltså läsa upp min matematik igen. Jag säger inte att jag är smart, men jag är långt ifrån dum. Men när det kommer till matematik så kan i börja diskutera det här med smart och dum. jag totalt suger på matematik. Jag kan fortfarande komma på mig själv, räknades på fingrana. Men detta är bra nyheter, jag får chansen och matematik behöver jag verkligen. Så imorgon är alla andra idioter till elever lediga medans JAG ska åka ensam till skolan för att samt gå på miljömöte och gå på matematik lektion i en helt annan klass. Och fråga mig inte om miljömötet. Jag var väl onykter eller något när jag svara JA på det. Det blir matematik på bussen då bland alla andra smarta apor. Jag kommer se så klok och oskyldig ut när jag sitter där på bussen och räknar massa med siffror. Little geek on the bus. jag hinner inte se någon heller i familjen denna veckan. Det blir bara skolan och sen direkt till jobb. TUR så är det bara så under hela januari. -pengarna rullar in som de ska-
lets do the geek-dance...

1 kommentar:

Soph sa...

matte my ass. lågstadienivån har jag kanske haft nytta av hitills i mitt liv men annars, no fucking way. snacka om att slöa på sitt liv