måndag 10 december 2007

utbrott = träning

Igår kände jag bara vrede. Söndags vrede till fulla muggar. Jag ville kasta hela min dator in i vägen för att allting var så katastrof. och varför jag väljer min mest vackraste ägodel är nog bara för att den just skule gå i sönder lättast. Jag känner fortfarande så som jag kände igår, för att människor lär sig aldrig. Varför kan inte personer som klaga lära sig?! Vad är det svåra. Om man klagar på en annan människa så får faktiskt den som klagar göra något åt det, istället för att sitta på sitt feta arsle och säga strunt saker.

Mitt utbrött löd såhär:
Här sitter jag och dricker barn-glögg. just det, Barn GLÖGG!

Det är söndag. pappa har köpt mobil till alla i familjen utom mig, för jag är över 18år. jaha, så mamma och pappa är då under 18år då eller?! Thats just great!

Människor runt om en klagar på att man är tråkig för att man inte gör något kul på helgen? vet ni människor, ni är tråkiga, ni är fullständigt körda i huvudet.

Plus att får förslag om visa saker som är totalt förnedrande. Står det i pannan "please, gör vad du vill - säg vad du vill - utnyttja mig"

och varför bli kallad kopia när det är uppenbarligen att människan som själv säger det, ÄR det. Sen när är det tillåtet att betee sig som en gammal hagga och springa och tro att man vet allt och inget. Gå och lägg dig!

och varför i hela fridens namn har jag folk på min bilddagbok som jag inte bryr mig om och tvärtom?

och varför ska jag bry mig om någon annans födelsedag när personen själv inte kan bry sig om min, eller ens ringa och säga grattis? Varför klaga på det?

Jag är maddafakking trött och less på rubbat folkslag.

Och bara för det så ska jag idag träna. Träna så det svettas och gör ont i kroppen. Träna tills den mesta ilskan är borta. För att jag ens bryr mig om detta tar väldigt mycket Energi. Trams trams trams! Som anna brukar säga "du förstora det hela tiden". Och kanske man gör det, men får man inte säga sitt i vissa lägen, så går man faktiskt och tänker på det hela tiden. Det gör i alla fall jag och jag tror en hel del andra gör det med.

Inga kommentarer: