söndag 2 december 2007

Dagsboksägare

Jag kom in i en stor diskussion med en vän för någon timme sen. Har funderat mycket på det under kvällen. Vi prata om just att blogga och föra en dagbok. Min vän tyckte det självklart var samma sak men där bröt jag upp och tyckte helt annorlunda. Min såkallade vän, som inte håller med mig hooohooo, tyckte att man i ett blogg inlägg skriver det man känner och tycker precis som man gör i en dagbok. För mig är en dagbok något som är hemtligt och enbart för sig själv, därför har jag aldrig kallat blogg för just dagbok. Men detta med blogg och dagbok är helt upp till var och en att bestämma vad man vill kalla det, men jag är old faschion. Dagbok har använts väldigt länge och just FÖRR i tiden så var den privat. Väldigt privat för andra. Den var bara till för sig själv och sina perosnligaste tankar. Ens reflexion om dagen, om sit tliv, sin kärlek...ja sitt allt. Dgbok är inte till för alla och defenitivt inte blogg heller. Skillnaden mellan dagbok och blogg är att i blogg så är den öppen för alla. man väljer att dela med sig sitt liv och sina åsikter. Den är då inte privat mer, inte så som dagbok är. För mig kommer dagbok och blogg inte vara samma sak.





Jag har skrivit dagbok innan, men slutade efter ett tag. jag skrev ut två hela dagböcker. Fullt med mina åsikter om allt och inget. Idag har jag börjat igen. Där i kommer jag skriva sådant som jag inte vill nämna i min blogg just för att jag inte vill att någon ska läsa det. Det jag skriver där tycker jag enbart att jag har med att göra. Jag är inte rädd för att skriva om privatsaker om mig, det kommer jag göra. Men ibland finns det så pass privata tankar som man bara måste skriva av sig och det gör jag bäst för hand, i en bok, för mig själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så söt när du tänker och reflekterar över så underliga saker och tankar ;)

Men det jag vill komma fram till är att du har helt rätt, sweetie :D


Ps. Jag är nu officiellt klar med det jag ska vara på arbetet ;) Haha ^^.

Hörs senare idag söt, hemma about 17, hoppas du finns för mig då :D Puss söt (K)