måndag 3 december 2007

Miss duktig

Jag har alltid sagt att jag vet allting om städning. Jag vet hur man städar bäst. Jag kan städa hela huset under en halvtimme. Jag vet vilka medel man ska använda för att få bäst reslutat och jag vet ur man dammsugar på det bästa sättet. Trodde jag...

Jag gick in köket och gjorde frukost, såg vilken jädra oreda det var. Fick lite panik. Vill gärna ha det rent runt mig. Så jag städade undan, satte in disken i diskmaskinen, torkade igenom ytor m.m. Till sist så var det bara diskmaskinen som skulle igång.

Jag ställde mig framför den här maskinen och tittande undrades på den. Vad är detta för en figur? Jag har faktiskt aldrig vetat hur man sätter igång den. Det jag har gjort är att sätta in disken i den, men inget mer. Jaha? Hur ska detta gå? vad ska föräldrana säga när dom kommer hem och ser en hög med disk? Vad ska mitt svar bli? "Njä, alltså..jag vet inte hur man sätter igång en diskmaskin" HA, det svaret hade dom älskat. Dom hade inte lämnat mig kvar här hemma nästa gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan lära dig? ;)

Cutie (K) ^^

LK sa...

adde: haha om du vet så visst ;)