söndag 9 december 2007

Det här med mobil-grejen löste sig väl. Pappa påpekade flera gånger att det inte var hans fel och så gav han en sådan dör snabb pappa kram, fixade min dörr som varit sönder nu en hel vecka och gick därefter ut från rummet igen. När jag senare gick ner till köket så satt syrran där och lekte. Hon ba dmig hjälpa henne med en sak vilket jag gjorde, men sen blev hon förbannad på mig över något jag gjort på mobilen, så jag rött tillbaka "sitt där med ditt helvete till mobil, varför ber du mig hjälpa dig om du ändå ska gå och bli sur?!" - pappa bara stod och titta på mig. Jag svara inte hans blick. Även om jag hade sagt att jag inte var sur så syntes det. Pappa tog mig till sidan och krama mig med sin pappa- kram igen och sa "va nu inte sur nu gumman, vi ska nog allt fixa detta med mobilen. får kompensera med något annat sen till dig". Då kom jag och tänka på att jag vill ha en lägenhet utanför Malmö.




Inga kommentarer: