fredag 28 december 2007

Min lediga dag del2

Pga att man inte varit så ledig så mycket under detta lovet så tar man verkligen en ledig dag på fullt allvar. Jag menar 07.00 till 22.00 gör en verkligen trött. Jag städade inte här hemma vilket gjorde min mamma väligt upprörd när hon kom hem från jobb. Hon menar att hon vill inte komma hem till ett ostädat hem och jag har ändå varit hemma så då kunde jag städat upp, men jag menar att jag är ledig efter två veckors noll till tjugotvå tider så då kommer jag verkligen bara att ligga och dra mig, hur jobbigt det än varit under dagen. jag vill gärna hitta på något som får all energi i kroppen att gå ur men jag måste ta vara på den och spara den tills jobbet, så då kommer jag inte lägga ner så mycket energi på något annat. Jag och Anna träffades i stan, fixa lite små saker till stockholm, hämta ut biljetterna till "lucky chuck" (tror jag den hette),s en blev det fika på vårt kära expresso house. Fullt avkopplande till max. Bion bjöd på mycket skratt så jag kan helt klart säga att den är värd att se. Typiskt en sådan kärleks komedi som man vet vad som kommer att hända men det gör inget när man får skratta så pass mycket. Men nu sitter man här, snart redo för sängen igen. Jag måste säga att det är helt klart skönt att få en gång skull koppla av. Nu är det bara två slitna dagar till sen är det bara jag och Anna med hela stockholm.

en ciggarett tar bort en timme från ditt liv
fel mat tar bort två tim av ditt liv
men jobb tar bort 8tim av ditt liv. (om inte mer...)

Inga kommentarer: