fredag 28 december 2007

Min lediga dag del1

Ja, nu är det så att jag har ledighet idag. Jag är ledig, ledig, leeedig. Det känns. Jag hade planerat min lediga dag med att inte planera något alls mer än bio med Anna ikväll och sjukt mycket sömn. Sömnen sket sig. jag vakna runt tio, halv elva och kände att jag måste ha tampong. Tampong i fulla drag. Detta var exakt min tur när det gäller de röda dagara. De kommer alltid olämpligt. Det var bara att gå upp och fixa. Märker att det fins inget som kan rädda mig. bara Lillasyster, men henne var jag tvungen att muta. Hon vill åka in till stan senare, det visste jag och hon använder aldrig sina egna pengar till busspengar, hon kommer att fråga mig om busspengar, jag som själv behöver. Det var bara att välja: busspengar eller tamponger? I detta fallet både och. Syrran krävde sina busspengar av mig för att hon skulle gå och handla till mig. Jag blev alltså 60kr fattigare, och nej tamponger är inte så dyra, men jag fick aldrig resten av pengarna tillbaka. Efter jag fått mina dyrbara tamponger så var det dags för frukost, men apiten var borta precis som den varit lla andra dagar och jag förstår inte varför. Jag vill äta just för att jag älskar mat och jag älskar att tugga! Jag gjorde te och några bullar som jag försökte stoppa i mig. Men inget mättade min mage. Inte Anna heller som jag sedan ringde upp, hon sov och var väldigt yrvaken. Vi prata om vilken film vi skulle se ikväll sen la vi på. Thats all. Itsället för att bara sitta så tänkte jag städa lite. jag satte på radion och ut strömmade bra sound. Jag hoppa runt lite och fantiserade att jag var en hiphop brud som kunde dansa och gick och städa lite från och till. jag gav upp dans och städningen efter fem minuter. Jag gick och satte mig i soffan igen. Mumlade och la mig ner, satte mig upp, suckade, vändepå mig, satte mig upp, la mig ner, suckade ännu mer, tyckte till slut synd om mig själv.
jag hörde att nyckelhålet var igång på dörren så jag var snabb och dra mig upp för trappan. Jag orkar inte häls apå någon, eller höra "varför har du inte städat?" Inte på min lediga dag!

Anna - saaaaave me.

1 kommentar:

Soph sa...

jag ahde valt busspengar, lekt Mc gyver och gjort mig en egen tamponne :D