tisdag 11 december 2007

mens kärring

Jag och min vän christian går in på Åhlens. han bestämmer sig för att köpa något nytt till sin säng och lite fina kuddar och sådant där trams. Visst visst. Vi går till kassan och där står en liten fin uppklädd dam. Hon såg ut som en sådan liten farmor man bara ville mysa med på julafton. Just en sådan Farmor som ger en sjukt mycket kakor, och man behöver inte borsta tänderna efteråt. Just en sådan farmor som låter en ta den sista köttbullen.
När jag fick denna synen framör mig om den snälla farmor så avbröts min syn av en hemsk och irriterad röst. Rösten kom från tanten bakom kassan. Hon blev irriterad för att Christians kort inte funka som det skulle, och att det var HAN som drog det fel. Hon såg direkt så grå och arg ut. Inte alls den Farmorn man ville ha. Det är just den Farmorn man vill kasta sina köttbullar på.
Hon kunde inte ens bjuda på ett leende. Den kärringen bakom kassan har nog varit me dom för mycket elände eller så är hon helt enkelt bara så mensig (om man nu har mens i hennes ålder).

Ingen julklapp till henne inte!

Inga kommentarer: