lördag 19 april 2008

Precis vaknat och klockan är tolv. Fast man satt ändå uppe länge igår. Huvudet värker jäklar i det och bättre blir det inte av att man hör en massa röster. Man går ner yrvaken och fångar upp pappa i allt vimmel.
Jag: vad händer idag???!!
pappa: idag ska jag ha rökfest (stolta leendet kommer fram)
jag: och rökfest menar du med att ni sitter i solen på en filt i trädgården och röker cigarr och dricker whiskey som alla andra män/gubbar?
papa: för det första är jag ingen gubbe.
jag: det beros på vad man anser som fest. och rökfest?
Pappa: ja man röker fisk, sil, ål...rökfest!
jag: så ni ska sitta runt en rökgrej och se ut som indianer? hahahah nu blev du gubbe!

Jävligt många fester det finns nu förtiden. Nästa fest för min del ska bli sovfest. Alla ska komma hit och sova! fast ja, idag kommer man får vara både till höger och vänster. En hjälpande hand för pappa och en till mig själv. Förhoppningsviss kommer Anna över förr eller senare. Tur att hon är van vid pappas konstiga ideer.

Inga kommentarer: