tisdag 1 april 2008

aaah! 1 april. hade glömt min bästa skämt någosin. Iaf när det gäller till föräldrana. Alla kör med graviditet eller något liknande, men inte jag. Den bollen går inte hem! Så jag tog verkligen och funderade ut något elakt. Något som verkligen skulle göra mammas mage orolig. Jag bara hoppades på att hon inte blivit påmind om 1 april!

sitter i matsalen och jag ringer upp:
- hej mamma. du...
- ja lisette vad är det?
- ja alltså. jag vet inte hur jag ska säga detta mamma.
- men lisette.. vad är det?
- ja du måste komma till skolan. Nu med en gång.
- det kan jag inte. jag jobbar. det blir svårt.
- jag kan inte sitta här själv mamma. snälla kom hit!
- vad är det som hänt?!
- jo, jag är avstängd från skolan! jag kommer inte ta studenten. jag blev bara avstängd.
- .........
- mamma?
- men.. jag kan inte ta mig från jobb.... men.. varför nu detta?! hur är detta möjligt?!!!!!
- ja jag vet inte. det blev som en chock för mig med. men så fort du kommer så skulle vi alla diskutera det.
- okej .. men.. jag kan fortfarande inte ta mig från jobb.... alltså.. nej herregud. vad är detta!
- HAHAHAHAAAAAA APRIL APRIL!
- fan ta dig lisette! FAN TA DIG!

finns ju inget bättre än att ljuga om sin framtid för lilla mor! feeelåt! :* men det var den bäsra reaktionen som jag fått hittils.

pappas skämt är inte rliga däremot. han är verklugen grov. han går och säger att djuren har blivit påkörda och ser verkligen ut som det verkligen är så. Förra året blev det så för min del. Tårana kom lite, haha. Om det är så pass så är april skämtet lyckat!

Inga kommentarer: