tisdag 8 april 2008

det är med tunghäfta jag säger till en vän att jag ska jobba idag. "men provet då?" - ja..provet då? vad ska jag göra? Fast det är det minsta problemet. jag fixar det. Det tar bara emot att säga "jag ska jobba" nu för tiden. Magen vänder sig in och ut. Jag tar verkligen, och då menar jag verkligen långsama steg till bussen. Det är liksom ingen som vill hoppa in och ta ett skift heller. Åh nej, det ska passas barn och mannen måste få sitt, ch bla bla yadda yadda... jag förstår. men provet då? vad sker med det?! åhnej, jag gnäller inte. Jag har fått lära mig på alla dessa tusentre jobb jag haft att inte gnälla. men på blogg får man gnälla.

Jag vill bara ligga, mysa och skratta lite. Det är allt.
...och såklart, plugga i sängmiljlö. Inte i buss/tåg miljö.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha du lär ju få ligga (och mysa) jämt nuförtiden ju :P

LK sa...

alex: HAHA man har den turen ;)