fredag 25 april 2008

Lite stan med anna idag gjorde susen i..fötterna! Riktigt förbannat ont har man. Man är inte van vid vanliga strumpor, utan numer går man enbart i nylon. Men strumpor, alltså fy vad det gör ont. Jag måste ha fotvård, så kan man sparka en eller två stycken i rumpan som förtjänar det, med mjuka fötter! Iaf, jag föjde anna till bussen, hon åkte hem och innan jag skulle hem var jag bara tvungen att kolla väskan jag la undan, därefter gå och kolla skorna jag funderade på. Så jag tog en tripp igenom hansa snabbt. Jag var verkligen snabb, men en kvinna hann stoppa mig.

kvinna: hejsan! du har långt hår som bara hänger. Du vill inte vi ska fixa det? som du ser så kan man få både smink och hår gratis idag, plus bli fotograferad.

(jag och anna gick förbi där flera gånger igår och såg på detta och skratta lite åt det)

Jag: nja alltså.. jag ska hem nu. ska jobba
kvinna: så du vill inte vara fin nu då? du är fin som du är men håret kan bli bättre
jag: mjo...men jag vill inte klippa min längd eller så. det vågar jag inte än. Spara till studenten.
kvinna: jag förstår, men det gör inget.

Jag sätter mig ner på stolen och är rikigt nervös. Jag bara väntade på att hon skulle ta fram saxen och sviff, så var håret borta! men inte det, hon lyssna verklugen på mig och sa att hon skulle göra en liten sak som skulle förändra hela håret. jag skratta inombords och tänkte "good luck" - men nej du, det lilla hon gjorde var att dra en kam mellan min såkallade snelugg och jag fick en mittbena i den. Hon rörde inget mer, sen satte hon upp det i en slaffsig toffs.

kvinna: tar du bak detta långa håret så ser du att du passar i kort, du kanske ska pröva det?
jag: (chockerad)
kvinna: *skratt* det var så enkelt!

jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Mittbena är snyggt faktiskt men det gäller att ha volym och ha tid för den varje morgon. Kanske, kanske inte...snyggt med kort men håret är det som gör mig. Jag skulle göra vad som helst för att verkligen rå-passa i kort men jag gör inte det. Långt är min grej. Tyvärr bara när det är uppsatt. För nedsatt ser jag ut som jesus, med eller utan mittbena.



Inga kommentarer: