fredag 29 februari 2008

man kommer då hem från kvällens jobb och sätter sig bekvämt framför datorn. Man går in på de sidor man brukar gå in på och kollar runt. Finner absolut ingenting intressant. Man går några varv i rummet för att se om det finns något att göra istället för att sitta framför datorn. Men i rummet är det så jävla städat och äckligt rent så det ser bara tråkigt ut. Ska påmina mig själv om det nästa gång: städa inte för du kan få tråkigt! Går ner till vardagsrummet och ser då mamma och lillasyster i soffan, sovandes. Båda två snarkar som två björnar och där står man fast med sin blick och kollar in varenda andetag dom tar. Efter en stund skrattar man åt det. fast till slut blir ljudet av det snarkande väldigt irriterande, så en kudde mot deras huvud hade inte varit fel. Jag tar godispåsen som är min lillasysters godis och vandrar upp till datorn igen. Sitter och äter upp godiset, vilket inte kommer bli så speciellt uppskattande imorgon. Ett nytt försök till att hitta något kul. men nada. Ingen ny musik, inget nytt överhuvetaget. Och inte ens något roligt att skriva i sin blogg mer än detta. Kanske sängen? för tv finns det ingen tal om när där ligger två björnar där nere och vaktar sin honung.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ljöd du väl ändå, du du finner nog massvis med intressant information i min blogg. Skämt och sido. :D

LK sa...

jodå, hos dig hittar jag alltid något nytt och spännande, bara inte hos mig själv ;)