söndag 24 februari 2008

Okej. Det var bestämt att gårdagen skulle vara mycket lugn när vi gick ut för att bara ta TVÅ öl. Thats it. Man mådde inte så värst bra men två öl skulle nog slinka ner. Få ett väldigt bra på avslut på lovet. Det var det värt. Två öl.

Man fixa till sig lite snabbt och försökte få rätt på håret men för första gången i mit tliv så struntade jag i det ikväll. Två öl bara. Det kunde inte ta en sådan tid. Lite skratt hit och dit och två öl sen var det ett bra avslut. ingen hinner se hur håret sitter.

Bussen snabbt till gustav där anna står och fryser ihjäl. Stor puss på kind och vi börjar bege oss till Möllan. Vi är ute i god tid. Där runt 20.00, när alla barnfamiljer beger sig hemmåt. Vi går till vårt standard ställe. jag öppnar upp och där är inte en kotte där inne. Vi tittade runt och förstod att klockan bara var 20.00. För att ta ett steg in och ta plats så blev vi stoppade efter en minut. "sorry flickor. vi öppnar 21.30" - okej? Kunde man inte sagt det direkt när man öppnade dörren istället för att säga det typ..ett halvår senare. Där stod man och kände sig lite för tidig på det alltså. Vi sprang till maskot och satte oss där. Anna ville sitta ute men jag inne. Och vem vann? Jag jag jag! Fast jag fick vara snäll.. anna bjöd på ölen denna gången. Två öl beställdes.

Vi mingla runt och hitta den sämsta platsen någosin. Längst in så att folk kunde sätta sig ivägen för att komma ut. Fast å andra sidan varför inte ? Vi är Anna och Lisette. man flyttar sig alltid för oss. Som grannar hade vi ett par gäng killar. Som jag vill kalla det "Gb-killar". När vi hade fått i oss den första ölen var det dags för den sista. en halvtimme hade knappt gått. Var detta allt?! Båda fick panik. är detta vårt fina avslut på en halvtimme? rekord, men det får inte vara så. Jag bestämd emig för att det inte skulle få bli så. Inte efter såhär kort tid. lite samtal så var allt fixat. Vi beställde in en ny öl till. Killarna som var våra grannar skratta åt annas och mitt skratt och sen började flört leendet komma fram på dom, tills dom märkte att vi inte gav något svar utan bara satt och skratta ÅT dom. Det märktes snabbt att de flirtandes minglade vidare till bordet brevid domsom betsod av ett gäng tjejer. Vi skratta högt och tydligt åt det!

Vi prata, vi sms.ade vi drack öl. Vi skratta vi tjoho-hade. Tills bartendern säger att mitt kort inte funkar! panik i huvudet. Jag var tvungen att gå själv på möllan, lätt berusad och nollkoll. Sprang rakt genom Möllan, ner till söder och hämta ut. Det fattades TVÅ KRONOR. Nu är man tom i magen tills på onsdag. Sprang tillbaka och överasska anna med BARA några öl till.

Tolvslaget: då alla går ut, då hela malmö sätts igång med musik och lampor. Rösterna höjs och alkoholen i blodet flödar mer än innan. Skrattet är fulare och sminket är utsmetat, hållningen i kroppen är förjävlig men ingen bryr sig för alla är exakt likadana. Lördagskvällen har börjat. Men för anna och Lisette har den precis slutat. Bussen hem till Kvarnby och Oxie.

Två öl är aldrig två öl. Lika bra att lära sig det.



1 kommentar:

Anonym sa...

Såg att du kommenterat hos Catya, trevligt namn du har :P