torsdag 28 februari 2008

För några dagar sen så åkte jag och anna bussen tillsammans. Vi lyssnar på musik och har det ja...sisådär trevligt och allt. Då plötsligt kommer det in en kontrollant på bussen. Det händer alltså väldigt, väldigt sällan och just den här dagen skulle dom såklart sura upp det för en. Jag tänkte med en gång att det var kört. Inte för mig, jag har skolkortet för att jag bor sålångt bort från skolan, men för annas skull. Hon har betalt barn på sin biljett och hon är vuxen. Vi är snååååla malmöboooor! Mannen då som checkar av alla kort och biljetter kommer då slutligen fram till oss. han ser annas biljett och hon förlara då med en lam ursäkt "bussen trycker för det mesta barnbiljett faktiskt och vad ska man säga då? Klart man tar det om han själv säger att jag ska ha det" - Anna har en poäng men hon vinner absolut inte. 700KR i böter. rakt ner i fickan på Sverige för ynka obetalda 6/9kr, vad en vuxen nu kostar för att åka buss. Det är löjligt men hård och ren fakta.

Jag skulle ikväll då åka hem från jobb och säger då "en vuxen". Han tittar på mig och ler "du får barn, du tjänar på det ikväll" - okej okej, antigen flörtar han eller så orkar han inte klydda med vuxen biljett. Jag säger då "men jag vill ha vuxen pga att de nu finnskontroll på detta tydligen" och mannen svara tillbaka "jag bjuder, jag bjuder! ta biljett och sätt dig" - vad fan gör man? Man sätter sig och sen tar man smällen från kontrollen senare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag måste fresta med mat. MUMS så gott det var. ;D

Anonym sa...

Btw, jag gillar ditt sätt att skriva på. :) Och du, osis med bötern, men roligt, hihihiihih. SRY! :p

LK sa...

hahaha skadeglädjen är den enda sanna glädjen eller vad är det man säger? ;)

Tack ska du ha! även om det finns stavfel här och där, men tack. det värmde faktiskt!

Anonym sa...

hahahhaha precis. :D:D