onsdag 13 februari 2008

jag är inte den som gnäller över att suttit ensam på alla hjärtans dag. jag är inte heller den som klagar på att alla hjärtans dag finns och inte betyder något. Klart som fan att den betyder. vem säger att man måste ha en partner för att känna uppskattad just på denna dagen? Dålig fantasi kanske gör det hela svårare? Vänner, familj...you name the shit. Alla hjärtans dag, en dag för alla sorters kärlek. Människor glömmer det och börjar tycka synd om sig själva. Nej du...så funkar det inte.

däremot har jag faktiskt inte firat alla hjärtans dag på snart fyra år. varken med familj, vänner eller med någon partner. Just för att jag inte haft någon under den perioden. och har man det så har man helt enkelt inte viljat. (Stämningen och humöret måste finnas där med). Imorgon är det nog dags för att verkligen fira det. Jag kanske inte får flyga till paris i ett läckert flygplan och dricka dyr champagne med 100 röda rosor till sällskap, eller ligga på ett lyxhotell och beställa jäs-mat upp till rummet. Men jag får uppleva dagen som jag varken hatat eller älskat.

1 kommentar:

Anonym sa...

ha en super alla hjärtans dag:)