torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag. Jag har firat den. Inte som planerat, och när blir det som man planerat alltid? Men den blev firad. Det var synd att det kom lite sjukdomar ivägen. Eller synd och synd, det var riktigt tråkigt. Ingen paris eller dyr champagne här inte. nej istället blev det att jag och Anna drog till skolan, plugga, gick i stan, åkte hem till mig, fika och skratta, åkte hem till anna snabbt, åkte in till stan och fika ännu mer.

Mamma ringer under tidne vi är i stan med.
M - du måste komma hem!
L - vad nu då?
M - ja du måste bara hem. Kom hem!!!
L - jajajaja. vi är ändå klara.

När jag kommer hem mötts jag a en stor bukett. Ja, såklart är det mammas som hon fått från pappa. Troddde jag. Men där trodde jag väldigt fel. Mamma ber mig läsa på kortet som finns i blomman. Det var nämligen från han som jag egentligen skulle firat alla hjärtans dag med, men som då fick sjukdom. Han hade beställt hemleverans på en stor och fin bukett blommor och skrivit ett väldigt charmigt kort. Jag sluta andas och bara stod och stirra. Därefter kom mitt glädje skratt och ett väldigt stort leende.

alla hjärtans dag blev inte som planerat, men jag fick fira den med både min bästa vän och lilla sjuklingen. Blommor och massa med sms.


Inga kommentarer: