måndag 8 december 2008

Vad vore helgen i all sin glans om inte lindhekepp fanns?

Det kunde danmark fråga sig, om vi inte var där i lördags och skapa julstämning. vi sökte och vi sökte och vi hitta det, eller?

christoffer och jag tog tåget till köpenhamn. vi baka en korg med massa med julsaker. som lussekatter från pressbyrån samt två flaskor julmust. på toppen av allt packa vi ner lite chai late från espresso house. korgen var fixad. köpenhamn here we come!
väl där så var det kö överallt (ja vi skulle in till tha tivoli om ingen annan förstod det. ni vet stället alla pratar om som ska vara så JULMYSIGT så man får gåshud, yadda yadda) men det stoppa oss inte. vi gick runt lite i cityn och glodde, men vi insåg snabbt att allt höll på att stänga. så vi gick tillbaka till den stora kön. den var meters lång. då skojar jag inte. den var brutal lång. har folk inget jobb på en lördag? har dom inget annat för sig att göra? huha huha.
Men lisette fixar kakan. jag fixar allt. när vi stod i kön hörde jag lite danska röster. det enda jag uppfattade var att en bit bort var kön inte lika lång. jag övertala christoffer att vi skulle släppa platsen vi hade och följa de andra som sett lite kortare kö. efter ett tag blev det så. när vi såg kön så undra vi "var är kön?" så bra är jag! så bra blir man om man utforskar lite. fem meter bort stod det kö på kö. hur dumma får människor bli?




när vi kom in så var det "wow" upplevelse. ljus överallt. gåshud. wow. WOOOW! men sen tog det slut. man tröttna. man blev nästan lite blind av alla ljusen. vi åkte lite karuseller och hade det toppen. man fick ont i magen för man spände sig när man skulle åka berg och dalbana. nästan så man ville spy så spänd man var. en sak är säker att jag ska defenitivt ta handskar nästa gång. det var kallt.

hem resan hem var sömning. man snarka och fes lite. trött var man. lång dag. det bestämdes filkväll. det kunde ändå vara något? avslappnat och skönt. vi planera det.
kom hem och där satt brosan och morsan. brosan precis hemkommen från spanien eller något. brun och glad. lite berusad. vi tog lite sprit-rester från 20 års kalaset och hällde i oss under samtalet. och svirr svirr, så var vi berusade och full igång på att dra oss utåt. det var oväntat och sjukt bra! fler sådana helger så blir man yngre.

och om det fanns någon julstämning? Nja, från och till. den gick lika snabbt som det kom. det var roligt. men julstämningen fanns inte där. kanske en annan gång. karuseller på vinter tid är roligt iaf!




Inga kommentarer: