torsdag 18 december 2008

då vart det helg igen. tiden går snabbt eller så gör man för mycket. hur som helst ska det blir skönt med helg. ligga, ligga liiiggaaa! får passa på nu när man börjar jobba ihjäl sig till jul och nyår. när ska man få tid till att ligga? exakt, det var det jag tänkte... typ neevaaaah!

det blir en mormor och morfar helg nu. imorgon blir det sällskap från sölvesborg. mor or och morfar. vi ska byta julklappar. jag vet redan vad jag får. detta året får jag nog rosa skålar. hur vet jag det? jo jag fick gröna skålar förra året, och där ska det finnas rosa skålar, men jag får delar år för år istället. not funny. så jag bestämde mig för att vara lika jobbig. jag stack in och handla lite julklappar till dem för under 50 lappen. en vas, ganska så söt. men dom vill ej ha prydnadsaker. ett förklädde som är litet och rosa. båda får använda det! sist men inte minst: ett hundhalsband till deras lilla hund. Man ska alltid handla till honom, säger dem. så det gjorde jag i år. jag är stensäker på att det inte passar men jag köpte det ändå "det är tanken som räknas" - jag kan alltid skylla på att jag inte visste storleken. - så är det med den kärleken. Jag älskar dom. men ibland vill man vara bitter tillbaka.



och ja, på toppen av allt så har man fått in bilder från både sensation och kräftskivan. vilket var på tiden. när jag tittar på dem så blir jag sugen på grogg, en urdankad grogg eller lite vin.




Inga kommentarer: