torsdag 25 december 2008

GOD JUL.

- inte för att julen är över heller. och att jag säger god jul en dag efter är bara för att jag är trött. fantasin är trött. bloggen är trött. och det är inte så att den glödder för fullt heller. men inför det nya året ska det vara en ny blogg, med sällskap! det gäller bra att hitta en rätt "staaaajl" på skitet.

...och så var det jul. Julstressen la sig. man jobba och längta hem till jul. och visst, jag hade gärna sluppit att jobba under julafton, juldagen, annandag jul. men...jag klagar inte när jag får januari lönen. och bara där har man en nackdel. man ska lägga undan hälften. för att spara resa. men när rean väl kommer så klagar man absolut inte. allt har sina goda och dåliga sidor. fast det är oftas de goda som tar över. iaf när det kommer till att spara.

så hur var julen då? ja, väldigt lugn. åt sill och gris. packa upp julklappar. mamma tinga oss alla att packa upp en i taget. det tog oss en och en halvtimme. man ska beundra och bli lycklig. om sanningen ska fram så blev jag riktigt lycklig över allt jag fick, nästan. de enda sakerna jag inte kan känna mig så lycklig över är från min mormor och morfar. jag får hemgrejer av dom. oh visst är det mycket, mycket, mycket bra! men det är alltid samma sak..nästan. och det är inte roligt. därför suckar man alltid och lägger det lite åt sidan. så är man. man är bortskämd. eller så är man bara girig. heter det så? jag tror det är så. däremot tycker jag om att ge. jag älskar att ge. speciellt om jag vet att de som får från mig blir glad. och det visste jag denna jul. därför värmde det i hjärtat denna jul. det värmer fortfarande.

jag har i alla fall världens snyggaste klocka, den galnaste hemtelefonen och dom största kuddarna man kan få! plus, mycket mer som jag är så glad över.

däremot funderar jag på att sälja lite hembgrejer som jag fått under julen på tradera. saker som jag fått dubbletter. En kniv och en gaffel - 10 kr? mahaha. nu blir det nötter till fulle och somna. jobba jooba joooobbaa!

Inga kommentarer: