torsdag 4 december 2008

vad man kan skratta åt SNL. sjuka saker och sjuk humor. eller så är klockan bara för mycket. men det hade varit läckert om dom hade skrivit ner alla sina shower i en blogg. då hade man mått.

jag har nu letat efter nya bloggar att läsa. de man läser är för trista och för enkla. precis som min. fast min innehåller mer mögel och ost. mögelost! det är lite krydda. kanske inte nu. men vi säge att vi har en 20års kris. då förstår alla. alla har en 20 års kris. om 30-40 års kris finns så finns även en 20 års kris. jag har valt att bli vuxen. jag har bara inte förstått hur jag ska börja eller när egentligen. för jag kan fortfarande skratta när någon gör fispruttar med sin mun. jag kan inte sitta tyst på ett möte utan att göra grimaser. jag kan inte jobba ordentligt utan att säga något opassande. jag kan inte betala en räkning. det sista slog nog allt. men jag är i en 20 års kris.

saken är den. att hitta en blogg som jag vill läsa är inte svårt. jag gillar när personen i frågan bara skriver en blogg. inget mer med det. vardagliga saker, åsikter och yadda yadda. lite svårt att hitta tycker jag. jag hitta bara kända bloggare som lyckas. great för dom. hurra hurra yadda yadda. men det jag då inser är att alla nästan tar foto. inte dåliga foton, utan bra ska de vara. såklart! vad dum jag är. vem vill se en suddig bild på en toalett? och medans jag upptäcker detta med bilderna är att dom är många. bilderna är inte en eller två. dom är flera stycken. det ska zommas in och ut. vad kul. man ser allt. vad kul. men jag hade hellre tyckt det var kul om någon fota sin bröstvårta på ett väldigt nära avstånd. jag tror det hade sprängt hela blogg världen om någon hade gjort det. sen såklart, följer nästan alla modet. jag går inte in på det. det är tydligen perioden då man ska hacka ner på alla modebloggare. vilket jag undviker att göra. jag klagar inte. jag hyllar! alla ser likadana ut. äntligen går vi emot citatet "jag vill inte se likadan ut som alla andra" äntligen är det någon som trotsar det! varför ska vi vara annorlunda än alla andra. vi kan väl lika bra se likadana ut?

mycket kvinnofrågor ser jag med där ute i bloggarna. jätteintressant. verkligen. jag följer det titt som tätt. ibland får jag verkligen kött på benen av all den infon jag får och alla åsikter. jag får en helt annan syn på världen omkring mig. visa bloggar som är femenister och ställer upp för sitt eget kön och säger emot. det hedrar jag. speciellt när meningar som "män är män och kommer alltid vara det, medans kvinnor alltid kommer ha makten" eller "varför klä upp sig för att fresta män? stå emot!" och sen scrollar man ner sig och ser bilden på kvinnan/kvinnorna som skriver denna blogg och gapar. Är det män som skriver eller är det kvinnor? varför sitter femenister och skriver om kvinnor när dom försöker se ut som män?

dubbelmoral finns med. att sitta och sitta i tv, som en känd bloggerska att man tar pendeltåget istället för taxi/bil för att förvara miljön, men skriver i sin blogg att taxin var dyr idag och att man åkt sisådär tio gånger på en dag. på toppen av allt, sitter hon med i det blåa partiet. miljlöfrågor någon? det förvånar mig inte.

jag surar verkligen inte. men jag försöker intala mig själv varör det är så svårt idag och hitta en bra blogg. jag kan läsa min egen blogg. den är rätt trovärdig. jag lägger in bilder, fast bara suddiga och skitiga. en dag ska jag nog hitta en bra blogg. som gör bloggvärlden lite bättre. lite komisk och lite skrattretande bra. tills dess får jag stå ut med kvinnor som inte inser att de är män, som åker taxi men menar att som person värnar om miljön samtidigt som alla försöker vara likadan. jag gillar det. men jag kan komma med något nytt. jag har klippt lugg. m en det visste ni redan. för jag skriver samma sak tre gånger. min 20års kris.


Inga kommentarer: