onsdag 10 december 2008

Anti-julbord. idag var det exakt det jag var på. inte ska det vara julbord utan julmat? men det var det. man blev besviken när mötes av synen: tacos. tacos på jul? herregud. kunde jag ätit hemma. som hade varit tusen gånger godare med. jag undrar vadd et blir nästa jul. kina mat? åh jisses, det äter man inte tio gånger om dagen i stan? man fick iaf ett presentkort på 300. det är något positivt från julstämningen, som vi kan kalla det. stack med en gång till mobilia och handla en tröja och en julklapp till mamma. nu vart den klar. nu har jag bara femtio julklappar till att hantera. jag kom på att jag inte hade någon foundation. vilken panik. stack ner till källaren där märkes smink kostar hälften av det man ger i butikerna. jag ska ha nummer 80 på min. men nej, ingen nummer 80 någonstans. blev frustread och undra vad jag skulle ta mig till. jag gick och handla den i en vanlig affär. 150kr. vilket jävla rån. men man är desperat som tjej. blir man fin? nej det är nog bara en av mina falska marknadsföring jag har i ansiktet. när det är avtorkat är jag så vit och så konstig. det är bra att vara tjej!

roligt var det när jag leta efter smink nere på marknanden. alla stod och brottades om att få veta priser och kolla smink och nummer. jag väntade på min tur. men den kom aldrig. så jag brottade mig in för att kolla mitt smink. hårda blickar man fick mot sig. smink är liv och död.

julbord och dyrt smink - åt helvete!



Inga kommentarer: