onsdag 31 december 2008

Jag är nog den enda som sitter och skriver blogg i denna stund. plus att man sitter på jobb. om någon annan skriver i sin blogg just nu, utan att ha en annledning, tycker jag såfall att denna suger! jag kan sträcka mig så långt att jag tyckte att det skulle bli skönt att inte få fira nyår. men när djur och föräldrar är hos storebror i landskrona, och sin älskade man på sitt håll, så känns det ganska kasst. jag känner mig spänd och nojig över att bara få komma hem innan tolv, vilket jag hoppas jag gör. och få njuta av raketerna. kanske har man något att dricka där hemma, under tiden. om inte så får jag ta det som finns. Mjölk eller vatten. kanske har mamma lämnat mig en grogg, kanske inte. smart av henne såfall att inte göra det, då får man väl mer sug.
för ett år sen idag så satt man i stockholm och fullständingt njöt av hela nyår och av stockholm. jag ville så gärna att denna nyårn skulle slå det, med christoffer. men jobb är jobb. schema är schema. jag blir nog glad sen. min tanke är "spara till rhodos, jobba till rhodos". men denna nyår. denna vackra och eleganta nyår. till vilket pris så vill jag uppleva den som för ett år sen, fast ännu bättre nu. Nästa år, nästa år - det kan jag trösta mig med.
jag hoppas att min hjälte med ett scarface ansikte sitter och häver i sig en god drink. och jag hoppas han vet om att en nyårs kyss är inte hela världen om den missas, men han ska veta att nyår för mig, är bara med han. En nyårskyss till dig Christoffer!
en nyårs häslning till er alla!

Inga kommentarer: