tisdag 6 maj 2008

Huhahäähhuuhhaalooo. kan inte sova. har inget att göra. trodde jag skulle bli tröttare men ikke!
ska till tandläkaren. jag ska se om jag kan fjäska för henne/honom. jag har alltså aldrig koll på vem som är min tandläkare. varje gång jag ska regga mig i kassan så frågar dom mig ALLTID "vem är din tandläkare?" och jag ger samma svar varje gång "jag vet inte, men det står väl där antar jag?" - varför vill man minnas sin tandläkare hela tiden? vad får jag ut av det, mer än att laga lite hål om man nu har. Däremot när jag praktiserade inom tandvård så kunde alla sina tandläkare. Dom hade typ sin egen privat stund med varandra. Dom fråga hur frugan och barnen mådde, och så tvärtom. "hur är det hemma nu? mår hunden bra?".

Hade varit läckert om man kom in till sin tandläkare imorgon "jaså det är du som är maggan, dom pratar fint om dig på jobbet. och din man mår bra efter i helgen? han tog nog lite för mycket i frukbålen, och där var ju ändå bara frukt i!" - det är nu man kan hoppas på att tandläkaren egentligen är en man.

nej torrt, godnatt!

Inga kommentarer: