onsdag 14 maj 2008

Hemma! Har varit hemma några dagar nu men när har amn tid för att sitta här, exakt! nästan aldrig nu förtiden.

Göteborg med mitt hjärta. Underbart, magiskt och minnesvärt till max.
När har det hänt mig själv att jag har kunnat planera en sådan STOR resa med någon jag älskar. Aldrig! och hur känns det? Jo, det känns kanon. Mer än kanon. Även om det var inom sverige och över en natt så var det tillräckligt. Vi va ensamma och kunde bara fokusera på varandra, och hur ofta kan man göra det när man är hemma i Malmö? Jobb, skola och umgänge finns det här. Och nog allt var det skönt att bara "tjipp tjipp..hejdå malmö, brinn gärna upp" för en dag/natt. Skolan försvann, jobbet försvann, familjen försvann, som för den delen alltid är där om man är hemma, vilket är nackdelen med att fortfarande bo hemma har jag upptäckt, När finns tillfället där att verkligen fokusera på en person? Nej, aldrig nästan. och att få bara fokusera på en sak, en person, en christoffer, var magiskt. Man roffa åt sig varenda sekund av det och njöt.

sömn på fredag med sitt sällskap i sängen efter skola och jobb. Noga var vi med att kolla upp tiderna med bussarna som skulle ta oss till självaste göteborgsbussen. upp tidigt på morgonen på lördag. Man sprang hit och dit för att göra sig ordning medans en annan ligger och dra sig och njuter i sängen. Så kommer man in till rummet sitt, tio min innan vi ska åka, och vem har då somnat om? christoffer! yrvaken och söt. Snabba ryck.
Väl framme vid gbg bussen så slappna man av, man var på väg! Somna gott gjorde man lite men det var inte mycket, kändes det som. Det gick betydligt lättare att åka buss i fyra tim än åtta. Säger sig själv egentligen.

Hotellet var 4-stjärningt och var sanslöst underbart. Visst har man bott på hotell men detta slår allt. Rummet var sanslöst fint och vi ska inte tala om sängen. silke! jag blev galen över att det fanns en tv på rummet, det var nästan så att man tänkte "skit i allt annat vi tar sängen och tv och roar oss med det istället". För så mysigt var det. Tänk vad en säng och en tv kan göra med en människa (tjock), mähähä. Efter att ha provat både de ena och det andra och skålat med några liter vatten så begav vi oss ut till göteborgs gator, mot liseberg! och på liseberg vände sig magen ut och in hela tiden, fast på ett positivt sätt. spänd för karusellerna, karusellerna som gjorde så man fick väldens kick, känslan av att gå där med christoffer, göra vad vi än ville utan att tänka på någon/något annat. Det var för mig en känsla som jag aldrig kommer glömma. Som sagt, hur ofta har jag fått den chansen? Inte ofta. och nu fick jag den, och som sagt, njöt gjorde man i fulla drag. Vi planerade glass i solnedgången, men istället blev det när det blev kyligt och ja, den satt lika fint det, förutom att man frös extra mycket men vi fick vår glass! och kanske tur var det att vi inte gick in i spökhuset heller, fast nnu när jag tänker efter så vill jag. jag vill känna på känslan hur det är att bajsa ner sig i rädsla!

Liseberg stänger ju som sagt nångång det med och sorligt är det. Det tog emot att gå ut ärifrån för då visste man att man nu var ett steg närmare till att åka hem. Men snabbt fick man påmina sig att det fanns en natt på hotellet med. WOFF! det blev 7-eleven (sleven som jag fick lära mig) och sen raka vägen till hotellet. Påvägen möttes blicken av en lång kö och hög musik. fest göteborg! härligt. Musiken var utanför stället som jag inte vet namnet på, och tydligen så var det guetta som stod där bakom musikbils grejen och spela. bah bah bah, och det fick man reda på när man var hemma i malmö igen. Det gav en gåshud. Man har sett guetta utan att veta om det. KAAAA-CHIIIiinG säger jag bara. resten av natten..ja den stannar hos mig. Ännu mer KAAAA-ChiiiiIInG

dagen efter blev upp tidigt än väntat, det var dags för frukost. Upp gick vi och leta upp frukost. Och fifan. Att komma in i ett stort rum med bara frukost mat gör en desperat och galen. varm mat, yoghurt av olika slag, 20 olika sorters bröd, och ja.. gud vet allt. Man stormade, kasta sig över tallrik och gick runt som en ilsken varg för att få tag på mat. Till sist såg man för mycket så man trodde man såg dubbelt. åt i lugn och ro just för att man skulle hinna med och äta allt, men ändå pröva vi inte på hälften av det. Som christoffer sa "det är sängen och frukosten som man betalar för". När vi var mätta och belåtna så gick vi, men då ser jag grädde och sylt...och pannkakor! jaha.. varför såg jag inte det först? Nästan bud att åka upp igen bara för att man ska få i sig lite pannkakor. men det blev direkt till sängen igen den sista tid vi hade kvar, sen var det dags för att vandra runt i göteborg och vänta tills bussen gick. och det var en väldigt stor klump i magen av ren ångest som dök ner i en då. men bussresan hem var magiskt den. Bussresan och busslåtarna! <3 Jag kommer ha göteborg i hjärtat!

kan sitta i evigheter och fundera och skriva om det, men klockan är snart sex på morgonen och jag har druckit rent för många redbull så det känns som jag fylleskriver. Meningarna sitter säkert inte ihop som det ska heller. men vad gör det när man fick HELA fyra dagar med christoffer. CHOCKANDE! Fyra dagar är länge och enormt. Speciellt när vi bara hinner ses en/två gånger i veckan. you and me, happeliii

1 kommentar:

Anonym sa...

och sen när börja DU planera resa som denna????