söndag 25 maj 2008

Godmorgon, vad kul det är att vakna, komma hem och inse att man ska till jobb. Gårdagen blev katastrof. Jag skulle gärna vilja ha en normal AfterWork kväll, en gång bara. Bara en gång vill jag ha den att lyckas. nåja, choklad och lite blommor gjorde allt bättre. och helsingborg? ja, samma inställning till det. En gång var det vackert, en gång njöt jag av det, men det försvann illa kvickt. jag tror jag fick svälja kräket ett par gånger igår...kul va? Kul afterwork?! Nej, katatsrof. jag vill bara dra en dag till någon stad som man iaf tycker om, gå ut, dricka ihjäl sig på lite drinkar och dagen efter vakna med en sådan fett baksmälla men så värt det, dricka en liter mjölk och ta några tabletter för värken. Riktigt sådär ohälsosamt. Ja, sådär, precis så, jag tror min kropp skulle må bra av det en gång. Att hålla på såhär: gå¨ut och ha tråkigt i städer som man avskyr och vakna upp med ångest för att man hade tråkigt? "är det så ska det vara? va? är det så?! " (släng i sopnedkastet) - man kanske ska spara sig till studenten? men hur smart känns det på en skala.

En kväll, några drinkar, det gör inget. Lite gör inget. I veckan ska jag ut. Lärarmiddag sen är det direkt till möllan eller lillatorg. Möllan sviker en sällan faktiskt. Ha sådär lagom roligt så att man nästan kan ta på sig dessa skorna. Jag hitta dom nyss! De nya studentskorna? Jag tror det kan bli någon av dom men som sagt, det krävs att ha roligt och bra värk för detta, vart finns den?! - dusch nu och ångestbuss till jobb.

Inga kommentarer: