tisdag 27 maj 2008

Efter en ännu kanon helg så var man ute på stan igen, ett nytt förösk till studentskor. Fan vad ångestfyllt det är egentligen att leta studentkläder/skor. Man hittar allt när det inte gäller, men när dte väl gäller så är allt fult och man tycker att ALLT i vitt är fult. När vitt ändå är den enda "färg" som man ser mest fresh ut i, tycker jag. Jag har sagt att skorna inte skulle bli vita men efter att ha letat som en apa genom hela malmö stad så gav jag upp hoppet idag. Gick in i den närmsta butik och köpte upp ett par vita skor för femhundra riksdaler, som jag aldrig, aldrig kommer att använda mer än studentdagen. Jag kan inte kombinera vita skor med något annat. Nu kan man pusta ut. Nu är skitet köpt och man behöver inte tänka på det.

...men
det är nu man ska börja tänka på vad som sker INNAN studenten. Folk fixar och grejar med en massa strunt och man ska åka hit och dit. Man ska gå rundor på stan för att pimpla öl och ha mösspåtagning mitt på ljusa dagen och så yadda yadda...
Man kommer vara utmattad men härliiigt seg till studenten.

- torsdag -kollegorna på jobb tror jag har sina anningar om att fixa ihop en utgång diret efter jobb.
- fredag -insulinkurs tidigt, som är klar strax innan lärarmiddagen på ankare, det ska bli kul att se reaktionen på kursen när man är uppklädd och fin, plus hur ankare kommer att sluta. Kommer jag att ställa mig hej vilt med hög alkoholhalt i kroppen på ett bord och dansa magdans? Anna är nog med på den ideen.
- lördag -träffa kärleken och gulligulla. The tivoli pratas det om. Något man längtar till väldigt mycket, en väldigt bra "avkoppling" inför studenten. Om det är någon som får lida med mina tankar och snack om studenten denna dagen så är det stackars C!
- måndag -mormor och hennes sambo kommer över. Fick veta att dom hade en överasskning på gång innan studenten till mig. Jag vill helst inte veta. För är det någon som kan hitta på skit så är det dem. "innehåller det alkohol hänger jag inte med" - "det återstår att se lilla barnbarn", bra svar, mycket bra svar.


så, vad ska man säga? SJUNG OM STUDENTENS LYCKLIGA DAR!


Inga kommentarer: