onsdag 19 mars 2008


Vad är det som sker i kvinnors huvud i min ålder egentligen? Eller ska vi säga småflickor? För något annat kan det inte vara. Vad är meningen med att sitta och vara irriterad över någonsannans svar som är byggt på självförtroende. Låt mig dra ett litet exempel som man råka ut för idag bussresan till jobb:

Sitter då på bussen och två kompisar (inte nära) hoppar på. Vi kallpratar lite först tils vi går in på kläder och då lägger den ena kompisen en kommentar på mina skor.
Hon: fan, de var riktigt snygga. du passar i den färgen!
Jag: jag vet att dom är fina och såklart jag passar i färgen, men tack för att du påminde mig, alltid kul!
Hon: *fnys* värst vad självförtroendet var på plats idag
Jag: Va? det är väl självklart. Jag springer väl inte och köper fula skor.
Hon: det hade faktiskt räckt med tack, som man brukar säga.

Okej okej, från och med idag så ska jag säga "tack" för att man brukar BARA säga det så fort man får en kommentar, eller som man "brukar" ? Det finns mer än jag som säger mer än bara tack. och vad är felet med att ha självförtroendet på plats. För mig är det bara bittra människor som verkligen inte tål andra människor med en smula självförtroende. vad förväntar sig tjejer egentligen av en annan tjej. Det är inte så att jag sitter och säger att dom är fula bara för att få bekräftelse på att dom verkligen inte är fula utan fina. Det är nog de flesta vana vid när det kommer till att tycka att något är fint, att man bara ska tacka. Vet jag om att dom är fina så säger jag väl det hur mycket jag vill. Min smak, mina skor!

Bittra tjejer, ta och läs denna. Finns ju till och med att köpa för hela 19kr, det borde vara värt det väl? jag har inte läst den för jag behövde aldrig det, men ni kanske behöver? Självförtroende får en att lysa mer. Min egen åsikt bara.

Inga kommentarer: