torsdag 13 mars 2008


Kan verkligen inte sova. Tänkte att jag skulle dra tre roliga sms/samtal under jobb tiden man hade idag. Ibland är det så läckert att jobba med alla dessa konstigheter som händer.

1. en äldre kvinna (runt 65-70år skulle jag tro) öppnar hissdörren till mig.
kvinnan: varsågod, de yngre först!
jag: hehe..jaså? jag som trodde att de var de äldre man höll upp dörren förr.
kvinnan: så du menar att jag är äldre nu?
jag: ursäkta?
kvinnan: du menar att JAG är ÄLDRE?!
Jag: ja..ja men...du sa ju själv "de yngre först" då säger du själv att du är äldre än mig.
kvinnan: och det måste du så hjärtligt påpeka?
Jag: jag bara sa det jag trodde. Jag menar. Du är ju inte i min ålder heller.
(okej, jag kanske inte skulle sagt det sista, men vem kan låta bli?)

2. min chef ringer, jag svarar men jag vill så gärna fisa!

chef: dessa tider ska du ha..si och så
Jag tänker: måste..fisa!
chef: så du har förstått det hela eller hur?
Jag: ja såklart (Jag fiser!) haha
chef: .....vad va det där?
jag: alltså datorn lät
chef: right... Lisette vad va det där?
Jag: jag blir fisig på jobb.
(pinsamt, men så är det!)

3. en vän sms.ar angående påskhelgen.
sms: Ingen förfest i helgen då?
jag: andra planer, vi planerar en annan helg.
sms: aha jag förstår. Påskhelgen då?
jag: Fan, alltså jag jobbar då tror jag.
sms: man jobbar inte på en påskhelg. Då äter man äcklig förbannad sill och ruttna överkokta ägg och sen springer man med sina kusiner och letar efter fina påskägg med innehåll som man kan spy på sen sitter man runt ett bord och blåser ägg för att sedan måla dom i neon färger och hänga ut dom i trädet eller på sin fulla farbror som tagit en eller två snapsar för mycket därefter möts man upp och har kul med andra hönor och tuppar OCH du ska jobba. äckligt.
Jag: jag ska iaf dricka påskmust.
sms: man dricker bara påskmust om man har vodka i. Så gör oss den tjänsten den helgen och drick påskmust med vodka i om du nu ska vara så tråkig och inte fira den med oss.
(det värsta är att han har rätt angående med påskhelgen, hähäh)

Inga kommentarer: