måndag 3 mars 2008

jag har loggat in mig på blogger nu några gånger, funderat, smekt kanpparna på tegenten, suddat ut, smekt igen, suddat ut och tillslut loggat ut. Snacka om no fantasi alltså. Man har fantasi precis överallt, då menar jag överallt, men nej. absolut inte när det gäller att skriva.

Fast sen kom jag och tänka på, att om jag låter min känslomässiga sida få komma fram så kan jag faktiskt berätta om helgen. En helg som ge rmig gåshud bara tanken.

Tanken var att i Lördags, att jag skulle sitta hemma själv och gulli gulla med mig själv med både det ena och det andra. Håret och ansiktet skulle fixas med olika ämnen och skit. Jag skulle förpesta håret med skit och rensa ansiktet från skit. Joja, jag kom inte sålångt. Jag låg mest och jäste med lite godis och mat franför tv.n och ibland datorn. Försökte ladda ner musik men det gick åt skogen. Klockan gick och gick. Lite sms hit och dit från C gjorde saken bättre iof. När klockan närmade sig 00.00 så bestämdes det för att jag ändå skulle dra mig in till stan. Mötta upp C och få mig en klump känslor och skratt. Inte fest, bara slagt med C.
Tog mig två tim för att göra mig ordning. jag tog tag i ansiktsmasken då med. Katastrof blev det. Rosa var jag coh rödflammig. Tiotusen lager med makeup fixar alltid grejen.

beställde en taxi, och rusade ut till den och sa högt och tydligt "ta mig till slaaaaagt!" . taxichaffören var rätt så trevlig ändå. och på toppen av allt behövde jag inte betala något alls. Förutom 50kr. Ha! som jag brukar säga: antigen flörtar han eller så är man bara så jävla trevlig.

Kom ur taxin och känd ebara en stor vind mot ansiktet. Alltså fan, här skulle man stå innan man fick något svar. Det är värt det, får man tänka. Vilket det faktiskt är. Jag står inte och fryser för vem som helst. leta upp mobilen i fickan, där jag hade stoppat ner allt i, smsa iväg till C och påpekade att jag stod utanför, men mitt öra hörde upp att dom inte släppte in mer. jaha? Två tim slit för absolut ingenting, kan man tro. Men nej då, jag var lika nöjd. Jag var fin för bara en person.

Där stod jag och frös, håret flög åt alla håll och jag virrade fram och tillbaka för att jag inte kunde stå stil i kylan. Till slut kommer han där från värmen, den där solen som gör en så glad i den sviniga kylan. och med den varmaste komplimangen "vad fin du är ikväll", så vill man bara smälta. Ta mig inte fel, jag smälter när jag vill, men sällan på sådant , men när det kommer från hans läppar så kan jag smälta en gång till fast jag redan är smält !!

Lördag till måndag morgon blev det. sunkig som fan men det fick man ta. Jag trivdes och helgen blev inte som jag tänkt mig från början med Anna, men den blev verkligen inte sämre. Hårfärgningen och ansiktsmask kan slänga sig i väggen, jag hade allt jag kunde önska faktiskt. och då menar jag det. Tack!

*och från en sak till en annan: min mobil är sönder och kan inte svara på visa samtal för det går helt enkelt inte, samma sak gäller sms ibland. Så innan folk får spel och anklagar en för massa med strunt så snälla, back off! För att det ska ordnas så snabbt som möjligt! ha lite förståelse för det, tack.

1 kommentar:

Anonym sa...

SVAR: Hehe, jo jag älskar ju blommor satt. ;D Ja, nu vet nästan alla hur jag bor typ. :p

Haha, vilken helg du haft då. Wohoo, 50 spänn för taxin? Du kan du..