tisdag 9 oktober 2007

Slutet gott, allt gott

Nu sitter jag här igen. En ny blogg. En ny blogg sida. Ett nytt kapitel att lära sig. Jag har inte tidigare gillat andra bloggar mer än den jag hade innan från webblogg.se men det gör väl inget med förändringar? Förändringar är bra och själv så mår jag mycket bra av förändringar. Varför ska man då inte förändra så mycket som möjligt så ofta det går? Kan man så tycker jag att man ska göra det. Och kan, kan man alltid. Det handlar om vilja. Vilja är det som drar oss. Man måste känna att man vill och efter det så kan man. Det spelar ingen roll vad för motstånd man har, man bara gör det för man vet om att det är bra för en själv, och då låter man inget stå ivägen.

Allt detta för en ny blogg? Nej, men det är en bra början på att förändra något.
Min gammla blogg blev mycket om kläder och vardagliga situationer. Man tröttnade. Jag tröttnar lätt på det som blir enformigt. Läsare som läsare, men jag vill kunna hitta något som jag är bra på att skriva. Kläder och vardaglighet var väl inte mitt "ego". Det var bara något som jag tyckte jag var pressad att skriva inom för läsarnas skull. Jag tyckte inte det var helt okej att börja ändra sina blogginlägg hur som helst. Folk märker av och kanske inte gillar det. Man väljer då en lätt utväg - byta blogg. Det är det smartaste jag gjort på några dagar ska jag tala om! Det kanske blir sämre, det kanske blir bättre. Vem vet! Bara jag trivs med det så kommer jag relaxa.

Inga kommentarer: