torsdag 11 oktober 2007

femtio riksdaler till grönt piss, anyone?

Dagens samtal var ganska så rörande. Man visste inte om man skulle gömma sig eller ställa sig rakt upp och ner och asgarva. Greenpeace ringde till min och Annas mobil för att prata lite. Vi båda var lite upptagna så vi strunta i att svara. Då tar B upp min mobil och svarar.

B: ja hejsan, detta var Träd grön!
greenpeace snubben: ehm ja hejsan. Du gick med i greenpeace igår. Du gav oss 50kr.
B: gav jag grönt piss 50kr? varför skulle jag vilja göra det?
greenpeace snubben: vad heter du?
B: anna!
greenpeace snubben: var det anna jag träffa igår?
B: ja det vet jag inte. Träd grön är mitt riktiga namn
greenpeace snubben: okej men hur ska vi kunna få dina pengar?
B: det vet jag inte. jag avskyr miljön! Så jag förstår inte hur detta ha gått till.
greenpeace snubben: blir du upprörd nu?
B: ja det blir jag. jag gillar inte miljön och tycker detta samtalet går för långt. kränkande!
greenpeace snubben: bäst vi avslutar då.
B: det är det nog. Hejdå!

Efter samtalet ska givetvis Anna vissa sina skillz.

Anna:
men vaddå grönt piss?
Jag: Men.. GREANPISS (greanpeace)
Anna: aaaaaaha !!

Det här med greepeace blev inte så seriöst som vi trodde. Men söt var han i allfall.

Inga kommentarer: