måndag 24 november 2008

snart dags för att höra konstiga toner till "ja må och leva..." några meter från rummet. familjetraditionen går aldrig ur i tid. men innan sömnen och innan den ivriga väntan så kör vi veckans plus och minus. och som väntat tar vi det bästa först.

+
man fick en helhelg med christoffer. det känns som en evighet sen man fick det. även om man haft tid på helgerna för varandra så har tiden gått till att passa tider och vakna stressigt. man ska iväg på det ena och sen det andra. omöjligt. men nu pricka vi in det korrekt med denna helg. den bjöd på roligheter och mysiga stunde som innehåll no stress! skönt faktiskt.

att man hade barnsinnet kvar visste jag, men att den satt så långt ner i kroppen visste jag däremot inte. att åka pulka är världen roligaste. fast kanske inte då med en pula. med en sopsäck. man kände sig som en fattiglapp när man åkte utan pulka. allvar blev det när min lillasyster på 13år säger att hon är för stor för det. Äh, man slängde bort den kommentaren och åkte ändå.det är tur att christoffer tillåter mig att utföra mina ideer, utan att göra en big deal utav det. han stannar hos mig! (;

och att fylla 20år. herregud. det känns inte av. det känns knäppt på något sätt. känner mig äldre? mja, vet inte riktigt. men det känns som man varit i en evighet i 19 års åldern. allt har gått sakta men ändå snabbt. nu sitter jag och väntar ivrigt på att bli väckt 05.00 och få öppna paket från familjen. jag ska jobba hela min födelsedag men det ser jag bara positivt. att höra "grattis" från olika personer, påminer en även på jobb, att man fyller år.

..och sen, när man glömmer hur gammal man egentligen fyller och säger till mamma "kan du gå till systemet till mig?" och kommer på sig själv att man fyller faktiskt 20 år. gör det själv! konstig känsla. men förmodligen väldigt bra.


-
att bli av med ID och sin bankkort under sensation var ingen smart ide. allt blir stress in til lördag som ska firas och härjas. men jag tror jag fixat allt i tid. men jag är tveksam. så vi får allt se.

vädret. det suger pung. bokstavligen. det funkar till pulka men inte mer. det är väder att bara ligga hemma i. men hur länge vill man göra det? nej exakt. och det är jobbigt att jobba i det med. ta på sig 100kg kläder. örk!

känslosamma mammor. ja, dom är gulliga. men varför ska alltid jag få fightas med dom? och varför är jag så korkad så att jag ens svara via min blogg? det är dne stora frågan som gör mig mycket grymt besviken. jag blir frustrerad över att svara så fort jag får en fot i röven, men jag är inte den som vill göra det via bloggen. men jag har inte mycket mer val. därför bryr jag mig inte mer. jag raderar och låter det hela svepa förbi. det har aldrig hänt! vill någon mamma göra uppro för mig, ja börja då samla in en lista på namn på de som avskyr mig och hur jag är mot gravida kvinnor i detta samhället. jag tycker jag är som vilken person som helst, med åsikter och känslor. det behövs inte bli något negativt utav hela detta. antigen älskar man mig, eller så hatar man mig. det finns inget mitt i mellan. det har jag upptäckt.

och vem segra denna veckan? jag tror det var pluset igen ja. det är skönt att se det poistiva överta i livet!

ser ni något som surrar i luften, så är det bara jag som hurrar!

Inga kommentarer: