måndag 10 november 2008

skönt är det att komma hem och duscha innan man ska somna. oskönare är det när man är nyduschad och måste peta sig i näsan för det har bildats många kråkor. lika skitig igen.

vi kör en veckans plus med lite minus.

+ Att ställa upp för någon i sin släkt tar alla priser. det är en härlig känsla. man får tillbaka det på något sätt sen. därför kan man stå ut med det man nu skulle ställa upp med dvs barn. att passa barn. man dra sig inför det men man får sig en tankeställare att det är värt det, speciellt när sin släkt säger "tack ska du ha. du var behövd!"

och ja, efter många om och men så kanske man nu har hittat sin klänning till det härliga kalaset i vitt. eller kanske och kanske, den ska jag ha! tänk vad smart man kan vara ändå. färga av en klänning som går way back i tiden. det är härligt. sensation, here i come. jag får hoppas min vita partner hittar sitt vitt bara!

beck, fyfan vad bra det är! visst har man kollat och visst har man gillat men inte så som det är nu. det är sanslöst bra. det pirrar i hela kroppen så fort jag tänker på "beck". csi älskar jag men nu undrar jag inte om beck för dela plats med csi. jag tror till och med att jag hade valt att titta på beck innan jag titta på csi om de hade visat samtidigt på tv. och så ska vi inte tala om persbrandt, vilken manlig man! ge mig lite mordgåter och pirr i kroppen så är jag fast!

facebook, jag är både för och emot facebook. men vi tar positiva saker nu och negativa några rader ner. det positiva är att man kan skicka inbjudan till olika saker som sker. jag som är så old fashion känns det som, och ska skicka ut inbjudningskort. men nu känne rjag. vart finns tiden till det och orken? YES, SIR! för lathet och facebook. sen om de man inbjuder kollar det eller ens är inne på facebook är en annan skivad bulle.

sist men inte minst, mitt lilla rum. den lilla hålan. den ska göras om. på onsdag och torsdag sker det. och jag älskar ikea för dess finna priser och dugliga saker. mitt rum ska prydas med enbart ikea. ikea ikea ikea. mitt nya motto blir: IKEA LOVES YOU, THATS ALL YOU NEED TO KNOW IN THIS LIFE!

- okej, att passa sin gudson för att ställa upp för sin släkt, helt okej. det funka. världens lättaste barn att passa. inget skrik och inget gnäll. men mitt tålaod tog slut snabbt och det blev någon aning lättare på kontot. att gå upp sju på morgonen var inte min grej, men sista dagen fick jag sova ut lite. ungen skötte sig själv. och det var fanimej tur. jag andades ut när han åkte hem.
och det är inte okej att låna en 4 åring med choklad överallt, sin dator för 14.000. (kanske skryta om pengarna, men det är bara för ni ska inse att det inte riktigt rätt) och n är det choklad fläckar överallt. jag får själv skylla mig men jag säger att barn får vänta och det får vänta länge. den som väntar på något gott, ska vänta väldigt länge. för gott är det inte!

så var det de här med att få lönen. jag har väl vant mig vid det nu. jag har inte handlat något alls, förutom till rummet. jag har inte handlat mig några kläder eller skor. så som jag velat. men det blev inte av. jag vet inte om det ska sättas på plus eller minus, men det får bli minus för det känns inte som jag. är prio ett allt annat än kläder, skor och nagellack? känns sådär.

nu sitter jag och tänker. jag hade tydligen inget mer minus att ge mer. veckans plus övertar och det är altid bra väl. att det goda tar över det onda lite.
Godnatt. nu blir det beck, sen sa jag somna i blött hår och vakna upp 05.00 för att jobba till 23.00. visst älskar man sin frivillighet till att jobba extra! you got to love life sometimes!

Inga kommentarer: