söndag 23 november 2008

men snälla nyblivna mamma. ge dig. du sa själv jag var goaste tjejen i klassen tills min kommanetar till dig dök upp. nu var det inte då? jag är sårad. du tog tillbaka något som jag blev stolt över :)

jag var ironisk när jag skrev att klassen var frispråkig. dom var inte det någonstans. och förmodligen inte jag heller för jag tröttna på allt och alla ända in i det sista. du var säkerligen av en av dem. och du är det forfratande som sitter och skriver ett halvår senare om detta. du är säkert glad och allt, javisst, varsågod.va det. jag har välinte hindrat dig? jag hade inte hindrat dig att säga va du tyckte när vi gick i klassen iheller. det skulle nog bli en chock för alla däremot att någon sa vad dom tyckte. för det är du väl inte van vid? reta jag upp dig? såfall BRA! ge dig och gå vidare. varför ta åt dig så mycket? vet du vad det roligaste är? att jag inte kan komma på vem det är. vem jag sagt det till. För vet du hur många gånger jag sagt att jag inte orkar prata om barn eller att jag inte orka höra omdet, för det är det enda kvinnor tänker på? Jo tusentals gånger.

jag gör som du säger. håller mig borta från gravida kvinnor. så omogen som jag är. du är mer omogen, för vet du va? Du är en MAMMA och du beteer dig som en 14 åring. fy skäms! ack ack.
du vågar inte ens skriva vem du är. och gör du det, så hurra jag! men jag kommer inte skriva tillbaka. för vet du vad jag tycker du ska göra? jag tycker du ska ta första bussen eller bilen, vad det nu än är och komma hit, till mig och berätta vad exakt du tycker. öga för öga. vågar du det? eller kommer du bara skylla på att ""du ärinte värd min tid" ?

jag skrattar fortfarande. /omogen lisette

Inga kommentarer: