onsdag 5 november 2008

min utbildning för tandsköterska börjar inte förens nästa år. det var både en lättnad och en jobbig känsla som sköljde sig över kroppen.

den lätta känslan:
jag kan förbereeda mig nu inför läsåren som väntar. jag kan ta mig till info, mer än vad jag redan har. jag kan till och med förbereda mig mer om min utbildning med info och ligga ett steg före. jag har redan läst två terminer om det och har lite kött på benen.

den jobbiga känslan:
jag ville så gärna börja nu. börja göra något som jag känner att jag inte tappat gnistan för. detta vill jag. hade jag intge velat det hade jag hittat andra planer redan efter ett år. det känns visst tråkigt att gå tillbaka till skolan. och när jag börja gymnasium så sa jag alltid "här får man läsa det man vill läsa" men redan efter ett år upptäckte jag att det inte stämde. det fick man inte alls. man fick läsa ämnen som jag kände att det behövdes inte. men jag får se det positiva i det negativa. men i denna utbildningen fokuserar jag mig enbart inom områden som har med tandsköterska att göra. plus att jag får stanna på jobb, mer än vad jag trodde.

därför får jag se det positiva i det negativa här med.

idag fick jag se allt det positiva med jobbet med. att där stannar jag tills jag får min chans med skolan. då ska jag minsann se till att jobbet blir roligare än vad det redan är.

tex idag, när jag blev bjuden på en sockerkaka och ett glas cola av en kär dam. vi skrattar och mumsa sockerkaka. och medans jag skrattar med sockerkakan i mun så skrattar jag så det flyger smulor ut från munnen. snart kommer min nya framtid. men tills det får jag hållas..

Inga kommentarer: