tisdag 2 september 2008

Så, nu var helgen över. Och hur känns det efteråt? Vill man ens känna efter, även några dagar efteråt? Helst inte. Men man gör det ändå. Det blev kräftskiva i Lomma någonstans. jag var nervös och jag var inte alls glad för det jag hade å mig. Min acne skjorta såg bättre ut i omklädningrummet än på kräftskivan. Jag ville bara slänga den i poolen, ohja,m det fanns en pool på festen med. Nu har man festat med en pool med utan att ramla i. Men i alla fall....var var jag? Ah..jag var nervös och jag var ett otippat kort. Mitt humör svängde upp och ner. Allt hade blivit fel från början. Det gjorde inte saken bättre när man var tvungen att tänka positivt angående klädslen och sitt humör, för nu ska man träffa 40 stycken okända människor. "herregud, 40 stycken i en pool?" - det var också min första tanke. Jag fick åka med Taxi in till Lomma med christoffer och hans grabbar. Humöret blev bättre i taxi bilen när en av grabbarna börja snacka om stryptag i sängen, och att det var jag och christoffer som körde det. Det blev tyst i bilen. Totalt avslöjad....
När man var framme var det bara att gå in och sätta sig och tacka för bålen som man fick. Hjärtat bultade och jag ville bara gå och gömma mig. Men christoffer drog fram igen med att lägga handen på mig ibland och säga att jag kunde andas ut. Eller nej, han sa aldrig det, men han titta på mig lugnt. Jag uppfatta det så...eller så var jag bara så jävla nervös så jag inbilla mig massa. dasg för att sätta sig runt bordet och äta kräftor, visst visst, man har väl gjort det förr, jag har gett pappa mina kräftor så har han fått skala. men jag fick hjälp av en av christoffers grabbar, en genteleman där! och fyfan, jag gör inte om det. kräftorna sticks och drar i en. Inte tvärtom. Jag trodde jag åt kräftan men det kändes som kräftan åt mig. Sen sitter nästan alla och säger att man ska ta bort "bajssträngen" - jaha, bajsar kräftor ens? Så man fick lära sig en hel del om kräftor samtidigt. Men när jag fick in en kräftstjärt i munnen och utan att tagit bort den där...bajssträngen, så var det inte lika gott. Jag har bokstavligt ätit en kräftas bajs! När man säger det flera gånger om så låter det nästan lite roligt....ätit..kräftbajs.....! jag säger så de!
Vi skulle sjunga med, vi sjöng och sjöng. Jag nynna mest men det var bara för jag var lite yr efter jägermesitern som man skulle ta efteråt. Jag råka ta den innan.

Det blev mycket gott och blandat under kvällen. vad ska man säga? Kvällen var fylld med känslor. Nog om det.

Axwell senare då ja. Suveränt, tänker ni. Axwell i Malmö, igen. Härligt! Visst är det härligt om man inte skulle tagit de sista drinkarna på kräftskivan. Eller bestämt sig för att ta höga svarta skor med sig, jsut för att det ser finare ut när man går. Jag gick inte ens, jag vingla och kröp fram som en nerslagen katt. Jag minns inte att det fanns myket folk på slagthuset (där axwell spela om det ej nämts), det kändes som man stod där helt själv med sitt umgänge. Ack ack, så fel man hade. Jag har ett minne blott om hur jag går runt barfota på slagt och att chrostoffer får bära mina skor. Stackars pojke, stackars min pojke. Fast jag är säker han fick belöning för det dagen efter. Axwell, helt okej. Slagt känns lite överflödigt nu bara. Kunde han inte få spela utomhus? jag tror det hade blivit mer uppskattat än något, dessutom får alla fulla människor en chans att verkligen lufta sig ordentligt.

men hörru:

Ska du träffa folk som du aldrig träffat för, och du känner dig ensam? Planera dagen innan om hur allt ska gå till väga. ät ordentligt och gör dig ordning i lugn och ro. För om du blir så som du tänkt dig och självförtroendet ligger på topp så ser ingen att du är nervös. Annars gör du en Lisette. Dricker för att få bort det nervösa. Det sämsta du kan göra. Bara så du vet.

och psst - det var aldrig 40 stycken människor där, så man kände sig lite dum för att man varit så nervös, och dessutom var det lite crazy folk som var 15 år och satte sig i sin egen församling. Min åsikt, det kunde varit vi men det kändes det inte som. Vi hade rythmen där, den andra såkallade gruppen hade...dom hade vad dom hade :)

1 kommentar:

Christoffer sa...

Älskling, du kunde inte sammafatta kvällen på ett bättre sätt :)