måndag 8 september 2008


Åh, jisses. Lillasyster har för ett tag sen nu gåt tpå den såkallade stora skolan här i oxie. Oxievångsskolan, där jag en gång gick. Skolan ger mig ångest varje gång jag vaknar upp och ser den. Jag minns min tid där och den var inte något att hurra för. Jag var sällan en favorit och jag gick nästan för mig själv, just för att jag kände att ingen var på min nivå. Min klass var barnslig och var fortfarande i stadiet där killbasiler var något att frukta. Det släppte sista året, men de andra två åren var ett helvete. Jag hoppas min lillasyster får det bättre, skolan har blivit värre i, i mina ögon och det har samt folket. Grupptrycketr har ökat och kaxigheten har stigit.
Konstigt nog så har Lillasyster sett framemot det och varit nervös å ett bra sätt. jag har inte förstått henne angående det. Men jag har bara stöttat henne, det är klart. Sålänge hon är glad och trivs så ska jag inte säga något negativt. Hon får uppleva det för sig själv. Det har jag till och med lovat mamma, Denise ska få klara sig helt själv! Men jag har lagt mig i när det gäller hennes val av ämne. Att välja ämnen för någon av hennes v'änner gör det är bara fel, och det fick hon höra. Hon älskar att sjunga och lyssna på musik, det är klart att intresset hos henne ligger i musiken. Vad ska hon då välja? Musik såklart! Hon ändrade sitt val av elevent val, som det kallas, och idag var hon på sin första lektion i musik. Hon hade sagt stolt och tydligt att hon älskar att sjunga. hehe, fan....det lilla pyret har blivit så stor och så smart och så vacker! :)

Fast en sak kommer jag lägga mig i. Om någon rör ett hår på henne så kommer jag röra deras hår. Den som lägger ett finger på henne kommer få känna hela min knytnäve! jag vet vilka som är idioter och fullständigt kaxiga mot alla nya. Eller så ska jag lära Denise att säga dom bästa dissarna som finns! ...älskar dig, denise! - ta väl hand om dig på skolan.

Inga kommentarer: