lördag 12 juli 2008

Vill jag gå ner i vikt, går jag ner i vikt. Men jag tycker om att se ut som en valross. Jag tycker om att äta fel. jag tycker om att skaka fett i en bikini. Jag älskar det! Hade jag inte gjort det hade jag gjort något åt det för längesedan. Jag ställer mig på en våg och ser mina 80 kärleksberusande kg och jag känner mig bra. Ena dagen går det upp ena dagen går det ner. Jag firar inte, jag klagar inte. Vill jag ta upp mer än en plats på bussen eller flygplanet så gör jag det, då får jag bättre plats till att sova och ingen stör mig. För jag måste ha energi för att äta mat efter bussresan/flygturen, inte sant?

Jag kommer aldrig förvånas av hur den bittra sanningen om människan på denna planet egentligen är. En bitter människa är inte en som kan stå för det dom spyr ur sig och visa och stå för vem hon/han egentligen är. I många fall, vilket jag själv upptäckt är det inte så. Anonym till höger och vänster. Jag har kännt mig road en del gånger, till och med överasskat mig själv med att ha ett leende på läpparna när man läst dessa känsliga kommentare. Man tar inte åt sig av själva innehållet. Det man tar åt sig av är personen i frågan. Personen som sitter där och fegar bakom internet. Jag blir ledsen för personens skull att jag inte kan få ta del av vem det är och hur människan egentligen tänker.

Jag vill inte säga det vanliga som alla säger: att personen är avund, brist på självförtroende eller säga att personen ska stå för det som skrivs m.m, nej nej, det vill jag inte skriva för många gånger behöver det inte vara så. Jag kanske har gjort något. vem vet! Just det VEM VET! Jag kommer aldrig få svar på det för att människor fortsätter att fega ur av någon annledning.

Jag förväntar mig nu att personen ska bli medlem så kommentarena kan fortsätta, för så roligt är det att kommentera har jag upptäckt. Men det måste vara trist att leka med sig själv?





glöm inte: 200gram choklad om dagen är bra för magen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så jävla skönt lisette!