måndag 14 juli 2008

Precis fått ur min stora knuta i mitt hår som jag råkar får, typiskt nog, varannan dag av flera olika annledningar. Och då finns det FLERA olika annledningar. Mitt hår är smalt och det bildar knutar och ruffs väldigt lätt om jag inte sköter om det, det behöver inte alltid vara knullruffs som folk gärna vill ha det till. Men ändå tittar folk på en med en helt annan blick när man kommer med ett konstigt ruffs i håret, såklart! Det hade jag nog med gjort, om jag tänker efter.

Mamma bad mig tidigare ikväll att springa och handla godis innan konsum stängde, och jag, nyduschad och inte hunnit kamma ut min knuta än, drog på mig kläderna och rusa ner till konsum i sista min innan stängningsdags. Jag springer och plockar det godiset jag ska ha och går till kassan. Röd om kinderna blev man pga stress till affären. Den som sitter bakom kassan är en manlig man. Han tittar på mig och säger hej som alla bakom en kassa artigt nog gör. Därefter tittar han på mig igen när jag lämnat fram pengarna, och så flinar han. Jag flinar tillbaka med ett stort frågetecken på huvudet. och då säger han, väldigt artigt och tyst: Godis efter det roliga va?

Jag blev mer röd i ansiktet, tog godiset och halvsprang ut. Tur att någon kan skämta om min frisyr ibland, när den är som dåligast men sen undrar jag om det hade varit en kvinna, om hon hade sagt det på samma sätt som han i kassan, eller hon hade tänkt för sig själv "hon har visst fått sig lite!"

Ruffs och stora knuter i håret begöver inte betyda att man precis legat och rullat- runt -som- en pilsk- katthona. Det kan vara av flera olika annledningar. Min är: rhodos- och öroninflamation, Jag- orkar -inte- sköta- om håret-annledning





Inga kommentarer: