tisdag 22 juli 2008

Jag är förvånad och chockad men samtidigt så försöker jag att intala mig själv att jag inte ska vara det. I sådana här situationer så behöver jag inte vara förvånad eller chockad, för det är så den mänskliga biten är. Vi alla har våra åsikter. Men folk kan inte riktigt släppa taget om det här med åsikter. EGNA åsikter och EGNA tankar. Det är något som var och en har och står för. Vi kanske kan försöka övertyga den ena människan om min åsikt, att den är bra, men då ska det göras bra. Men att dra sig över någon annan som tänker och tycker helt annat är bara fel, det är inte mänskligt. Förlåt mig, men det är det absolut inte. Säg ditt och jag säger mitt! Kommer inte överens? Fine, låt det passera och strunta att dra upp diskussionen. Speciellt bloggandet....

Upptäckte nu för någon dag sen att en känd bloggare, namn blondinbella, blivit påhoppad i utlandet, av en kille. personligen tycker jag det är hemskt. jag tycker man kan gå hur som helst egentligen utan att det ska sättas ett främmande finger på en, tyvärr så går det bara inte och det borde alla veta idag, ibland får man anpassa sig, fast fortfarande tycker jag inte det ska avgöra saken. Jag har gått in till bogg till blogg och stött på flera olika inlägg om denna händelsen med denna tjej blondinbella. Uppmärksamheten får hon, men det är ingen god en. Tvärtom!

Hennes föräldrar får ta smällen. Många bloggare skriver och många som kommentera skriver att det är föräldranas ansvar och att det är dåliga föräldrar som skickar iväg sitt barn som är yngre än 18 år. Det borde vara dom som tar straffet och att det inte alls är chockerande att just hon blir utsatt av detta pga hennes föräldrar. Äh lägg av! Vad är detta för trams?

varför ska man alltid hitta något fel i just sådana situationer? varför kan man för en gång skull bara inte tycka något är hemskt utan att hitta ett fel, eller skyla på någon. Måste man ha någon att skylla på hela tiden så är det bara fel. Det är inte föräldranas fel och inte tjejens. jag diksuterade lite om detta för min mamma innan och hon behövde inte fundera över det, utan hon kom med ett rakt svar: Jag hade aldrig skickat iväg dig om jag inte lita på den/de du åker med. och ja, jag tycker där ligger en väldigt bra förklaring till det. Visst det kan hända så mycket, SÅ mycket skit. Men ibland känns det nästan som det händer mer skit i Sverige som vi alla kan bli utsatta för mer eller mindrem än vad det gör utomlands. Även om jag åker med vänner/pojkvän som min mamma och pappa litar på så kan det fortfarande hända saker. Det kan hända saker överallt. Jag kan börja klaga på en förälder när jag ser en 13-15 årig själv i utlandet, då kan jag börja klia mig på huvudet och fråga mig själv "vad fan pågår?", men inte nu. Det är verkens föräldranas eller hon självs fel.

ta och stoppa upp en strumpa i hjärnan på er så ni får lite blodpropp hit och dit, för ni som hittar fel i allt har nog inte börjat letat efter era egna fel ännu. Dessutom är det en blogg, hon nämner sitt liv där, Inte om hur hennes föräldrar är. Jag måste ta och försvara lite för det är sinnes hur man kan gå på föräldrar. Tjejer som blir utsatta för det dagligen som inte kan göra något åt det eller inte vågar pga sådana här attityder, finns runt om oss överallt. Tänk på det, eller så låter ni bli. Och jag kan nästan gissa på att ni låter bli... som sagt, blodpropp i hjärnana behöver ni.

Inga kommentarer: