onsdag 23 juli 2008

Jag hör och läser om 90'talet hela, hela tiden. Och verkligen så är det år jag avskyr. Jag var liten men jag minns de sista åren på 90'talet så väl. Jag minns kläderna, musiken och människorna. jag klara inte av det. Det jag minns som bäst var att Robin var en stdor favorit till mig och att jag till och med klippte mig som henne efter hennes stora hit "do you really want me". Typiskt denna låt jag stod framför speglen och sjöng till. Då hade man sin blonda hårfärg och långt var det. men jag tröttna, jag fick utbrott och jag ville ha det kort. Jag minns till och med att frisören föreslog att jag skulle ta hennes frisyr, den var populär. och det gjorde jag. Då passa det men nu fattar jag inte varför jag gjorde det. Ung och dum i detta fallet? Nej, bara 90 tal! "do you really want me" -musikvideon finns i många olika versioner, men denna är klassisk. Jag trodde Robin skulle försvinna. Men hon är tillbaka som aldrig förr och slagit igenom stort.

Denna videon visar verkligen hur 90' talet såg ut. Vita linnen med svarta linnen, stor och silvrig dunjacka, höga gympaskor och en dans som ser ut som ett några danssteg till höger och vänster och sen lite vifft med händer och armar. Det är en av musikvideon som bär upp 90 talet perfekt.

Inga kommentarer: